י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

ניצחון ל'קו ברסלב': לאחר שנה וחצי - ביהמ"ש דחה את תביעת שובו בנים

בית המשפט דחה את התביעה של יעקב בן ניסן משובו בנים, נגד אנשי מערכת התוכן 'קו ברסלב' בו מושמע מידע חריף נגד הרב ברלנד

חסידי ברסלב בריקוד. צילום ארכיון: ש. מרקוביץ - ברסלב live
חסידי ברסלב בריקוד. צילום ארכיון: ש. מרקוביץ - ברסלב live



השופטת מירית פורר מבית משפט השלום בירושלים, קיבלה את בקשת יעקב בן ניסן משובו בנים ודחתה את התביעה נגד אנשי מערכת התוכן 'קו ברסלב'.

מדובר בתביעת לשון הרע על סך 150 אלף ש"ח שהוגשה בחודש כסלו תשע"ז על ידי הרב ברלנד שהודה והורשע במעשים חמורים, וכן על ידי יעקב בניסן מפעיל הקו של שובו בנים, נגד יניב עסיס, שלמה הנדלר ויהושע גרוס מפעילי 'קו ברסלב', בו מושמע מידע חריף נגד הרב ברלנד ומעשיו.

בתחילת הדרך, עם הגשת התביעה, ביקשו עורכי הדין צו מניעה להפסקת שידור לשון הרע בקו עד להחלטה בעניין. השופט התנגד ודחה את הבקשה. כפי שפורסם ב'בחדרי חרדים', שמו של הרב ברלנד הוסר משמות התובעים, וההליך המשפטי נמשך מאז.

מייצגי הרב טענו כי מדובר ברודפים של הרב הפועלים ממניעים לא כשרים. מפעילי הקו מנגד טענו כי התביעה היא ניסיון להשתיק את קולם ומחאתם נגד המעשים החמורים.

ביום שני השבוע, השופטת מירית פורר אמרה כי תחילה הוסר שמו של אחד התובעים, הרב ברלנד, ולאחרונה, התובע השני, בן ניסן, הסכים לבטל את התביעה. יחד עם זאת, ביקשו הנתבעים כי התובעים יישאו בהוצאותיהם המשפטיות.

לאחר שהשופטת שקלה את טענות הצדדים ביחס להוצאות עורכי הדין, החליטה שלא להשית על התובעים הוצאות משפט בהתחשב בכך שחסכו לבית המשפט את שלבי ההליך המשפטי.

עו"ד משה בר אשר, שהגיש את התביעה אמר ל'בחדרי חרדים' כי "בחודשים האחרונים התקיים מו"מ בין התובע הנוסף, מר יעקב בניסן, לנתבעים, במסגרתו הסכים מר בניסן, לפנים משורת הדין ולצרכי פשרה, להפסיק גם את תביעתו. ביום 18/6/18 דחה בית המשפט את בקשת קו ברסלב לפסוק להם הוצאות, בתוך שהוא מקבל את עמדת התובעים בעניין זה במלואה ואף מציין בפסק דינו את הסיכון לתוצאה אחרת שנחסך מקו ברסלב".

מנהל קו המידע המרכזי של ברסלב-שובו בנים הרב יעקב בניסן מסר בתגובה ל'בחדרי' כי "מדובר בניצחון עבורינו, שבית המשפט קיבל את הבקשה שלנו להסיר את התביעה הזאת ללא הוצאות משפט, ודחה את בקשתם הנחרצת של הנתבעים להטיל עלינו הוצאות משפט". לדבריו, הסיבה בגינה ביקש להסיר את התביעה, היא "כדי שנוכל לרכז את הכל בתביעה המרכזית והעיקרית על סך 400 אלף שקל שהגשנו באמצעות עו"ד איתמר בן גביר, נגד אותם מחרחרי ריב ומדון קיצוניים, שפועלים להשמיץ כל מי שלא עושה איתם יד אחת".

עוד ביקש להדגיש, כי התביעות הוגשו "רק לאחר שקיבלנו היתר מיוחד ממורי הוראה לתבוע אותם בבית המשפט כדי לעצור את הרדיפה שלהם".
הרב אליעזר ברלנד תביעת לשון הרע מעשים חמורים מידע חריף קו ברסלב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד