י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

היהודים הותקפו, המאבטחים התמהמהו • צפו

בסרטון שהופץ ברשתות החברתיות נראה גבר שחור גדל ממדים צורח ומקלל יהודים בשדה תעופה בדרום אפריקה • אנשי הביטחון הגיעו למקום רק לאחר עשר דקות

היהודים הותקפו, המאבטחים התמהמהו • צפו



מועצת הנציגים היהודית של דרום אפריקה (SAJBD) פרסמה הודעת גינוי על קריאות אנטישמיות שהושמע היום כנגד יהודים בשדה התעופה במדינה. נוסעים יהודים שנחתו בשדה סיפרו לכלי תקשורת בעולם, כי "זה היה מפחיד".

בתיעוד שהופץ ברשתות החברתיות, נראה גבר שחור גדל ממדים צורח קללות וקריאות אנטישמיות נגד יהודים. האירוע התרחש בנמל התעופה הבינלאומי טאמבו היום, יום חמישי בבוקר.

בסרטון נראה האיש צועק וצורח "יהודים רשעים". נוסע בשם דילן רנדל שנחת ביוהנסבורג מתל אביב צילם את הדרמה.

רנדל סיפר כי בזמן שהמתינו הנוסעים למזוודותיהם, האיש החל לפתע לצעוק: "אתם רשעים, היהודים הם אנשים רשעים מאוד, תגידו לממשלה שלכם להשתנות".



הנוסע רנדל הוסיף כי האיש צעק שהוא רצה להיכנס לישראל וסורב. "אני לא יכול לאשר, אבל אני חושב שהוא היה באותה טיסה איתנו והיה כנראה תחת שמירה על המטוס, כי לא היתה שום אלימות או בעיות בטיסה. רק כאשר חיכינו למזוודות שלנו, הוא התחיל לצעוק". אמר רנדל.

רנדל סיפר כי אנשי הביטחון של שדה התעופה הגיעו רק אחרי 10 דקות של צעקות. אחד מאנשי חברת התעופה ניסה להרגיע אותו, אך ללא הצלחה.

"אף שומר לא בא לעצור את האיש במשך חמש עד עשר דקות, רק אחר כך באו שני שוטרים וניסו לדבר עם הבחור ולקחו אותו", הוא אמר.

נוסע נוסף שלא הזדהה בשמו אמר לכלי התקשורת: "הוא צעק נגד יהודים דווקא, הוא לא צעק נגד המדיניות של ישראל, הוא אנטישמי קלאסי".
שדה התעופה אנטישמיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד