י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

חברת הכנסת רחל עזריה מצטרפת למירוץ - תתמודד לראשות העיר ירושלים

אישה ראשונה מתמודדת על תפקיד ראשת עיריית ירושלים. עזריה המכנה את עצמה כדתייה, עזבה את עיריית ירושלים לפני כשלוש וחצי שנים כאשר הצטרפה למפלגת 'כולנו'

חזית בניין עיריית ירושלים. צילום: אביר סולטן, פלאש 90
חזית בניין עיריית ירושלים. צילום: אביר סולטן, פלאש 90 צילום: אביר סולטן, פלאש 90



חוזרת למועצה: פחות מארבע שנים אחרי שפרשה ממועצת העיר לטובת הכנסת, עזריה מתכוננת לקאמבק והפעם ללשכת ראש העיר.

הבוקר (ראשון) מתפרסם ב'ידיעות אחרונות', כי רחל עזריה צפוייה להתמודד לראשות העיר ירושלים.

עזריה, שימשה עד כניסתה לכנסת כחברת מועצת העיר מטעם סיעת 'התעוררות' ועברה לכהן כחברת כנסת מטעם מפלגתו של משה כחלון - 'כולנו'.

עזריה, ניהלה לא אחת, מאבקים עם הסיעות החרדיות בירושלים בעיקר בנושאי דת, ובדגש בנושאי רבנות כאשר היא הובילה בין הייתר את בג"ץ הכשרות נגד הרבנות הראשית.

כעת עזריה צפויה להכריז באופן רשמי על התמודדותה לראשות העיר ותצטרף לייתר המועמדים, בראשם, משה ליאון, זאב אלקין ועופר ברקוביץ שכבר הכריזו על התמודדות לראשות העיר ירושלים.

נציין כי בכדי לזכות בראשות, דרוש חלק ניכר מהקולות החרדים וכפי הנראה עזריה תתקשה להשיג את אותם קולות, גם בשל היותה אישה וגם בשל דעותיה הליברליות בנושאי דת וכן לא ברור האם משה כחלון יתמוך בה פומבית לראשות העיר, מאחר וגם אחיו קובי כחלון הודיע כי יתמודד לתפקיד.

כך או כך, עזריה מסייעת למועמד חרדי, כאשר היא מפצלת את הקול החילוני עוד יותר, מה שמקל על מועמד חרדי לנצח את המירוץ. דבר שעלול לגרום למועמד חרדי להודיע על התמודדות בקרוב.

"נולדתי בירושלים וזו העיר שבה בחרתי לחיות ולגדל את ילדיי", אמרה עזריה ל'ידיעות אחרונות' והסבירה את החלטתה. "נכנסתי לפוליטיקה בשביל ירושלים, כשמצבה של העיר היה לא פשוט וההגירה השלילית הייתה בשיאה. נקראתי לדגל - ונעניתי. כיהנתי כחברת מועצה וסגנית ראש העיר, כשטובת העיר ותושביה תמיד לנגד עיניי. במשך השנים פעלתי רבות למען משפחות עובדות, תכנון העיר, הקמת בתי־ספר וקידום החינוך בירושלים, והמשכתי לפעול לטובת העיר גם מהכנסת".

"כשמשה כחלון קרא לי להצטרף למפלגת כולנו, שמחתי על הזכות, האמון וההזדמנות לפעול למען תושבי ישראל כחברת כנסת וכיו"ר ועדת הרפורמות, ועל זכות זו אני מודה למשה מכל הלב. כעת, עם יותר ניסיון ותפקידים ציבוריים, אני חוזרת לפעול למען ירושלים - מתוך ירושלים. אני מתחייבת להמשיך ולפעול באותה נחישות, רגישות ושליחות גם בעתיד". כך הח"כית ל'ידיעות'.
רחל עזריה בחירות בירושלים עיריית ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד