י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

ארגוני הנשים פועלים משנאה אובססיבית לחרדים // דעה

חשוב לומר זאת בקול: המכנה המשותף, לכל העתירות של ארגוני הנשים והרפורמים, הוא שרוממות זכויות הנשים בגרונם וחרב דריסת זכויותיו של הציבור החרדי בישראל בידיהם. אין שום הגיון אחר שמניע שנאת זרים פתולוגית כה עזה ורדיפה אובססיבית ובריונית אחרי כל דבר שריח של הלכה או מנהג יהודי נובע ממנו

הופעה. צילום אילוסטרציה:יונתן זינדל, פלאש 90
הופעה. צילום אילוסטרציה:יונתן זינדל, פלאש 90



טוב עשה שופט ביהמ"ש המחוזי בת"א כשהציע היום בדיון מהיר ואקטיבי, להחזיר את המרחב הציבורי למי שהוא נועד במקור, קרי: הציבור. הגדרה שגם 'הציבור' החרדי בישראל עדיין חוסה תחתיה.

גם אם המשקל המשפטי בהחלטת ביהמ"ש ניתן בעיקר לנסיבות הטכניות שבהן אושר קיום האירוע בכיכר רבין בת"א, עדיין, ראויות לציון כמה אמירות אמיצות ויוצאות דופן של בית המשפט המחוזי לגופה של עתירה ולגופן של מוסכמות פונדמנטליסטיות "דמוקרטיות" בעיני עצמן, המנסות למנוע מציבורים שלמים לחיות את חייהן בישראל ע"פ ערכיהם ועל פי השקפת עולמם.

כך למשל תוהה בית המשפט לעצם זכות העמידה של המבקשות להצטרף להליך (ארגוני הנשים והרפורמים) הטוענות לשמירה על זכויות הנשים ומניעת הדרתן, בשעה שהן 'שוכחות' לייצג את עמדתן של הנשים החרדיות שכן מעוניינות באירוע. כך מנסה השופט להבין, האם אין כל משמעות בעיניהן לציווי הדתי וההלכתי של המבקשים לקיים את האירוע ובכיכר!? והאם אכן לא יתאפשר יותר בישראל לציבור חרדי המחויב לערכי ההלכה לקיים אירועים שונים ברחובה של עיר!?

האמירות האלה חשובות, והן מצטרפות לאמירות דומות שכבר הושמעו ע"י בית הדין הארצי לעבודה בענין תכנית 'משפיעים' של הצוערים החרדים לשירות המדינה, שם אף הוברר שהעותרות אינן מסתפקות בקיום הכשרה מקבילה לנשים הנותנת להן הזדמנות שווה, אלא מתעקשות שההכשרה – בה משתתפים חרדים בלבד - תתבצע במעורב, גם זאת בניגוד לרצונן של הנשים החרדיות עצמן.







חשוב לומר זאת בקול: המכנה המשותף, לכל העתירות של ארגוני הנשים והרפורמים, הוא שרוממות זכויות הנשים בגרונם וחרב דריסת זכויותיו של הציבור החרדי בישראל בידיהם. אין שום הגיון אחר שמניע שנאת זרים פתולוגית כה עזה ורדיפה אובססיבית ובריונית אחרי כל דבר שריח של הלכה או מנהג יהודי נובע ממנו, למעט ניסיונות חוזרים ונשנים להצר את זכויותיו של הציבור החרדי בתואנות שווא של הדתה, הדרה ושאר מילים נאורות שאין מאחוריהן ולא כלום.

נותר רק לקוות שהתבונה המשפטית הכוללת הן את בתי המשפט והן את היועץ המשפטי - הנדרשים לנושא שוב ושוב - יאזרו אומץ לגבור על הצרמוניה התקשורתית המלווה את שדולות הנשים והרפורמים בהרמוניה מתוזמנת כל אימת שמתברר על אירוע כזה או אחר המיועד לציבור החרדי.
משיח בכיכר כפייה חילונית הפרדה רון חולדאי ארגוני הנשים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד