י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

השגחה מופלאה: האישה שתרמה את גופה למדע - נקברה כדת וכדין

סיפור מופלא של הגעה לקבר ישראל כדת וכדין בניגוד לרצון, ועל הדרך גם קיום צוואה מחיים של אדם, שביקש שרק שתי בנותיו ינכחו במעמד קבורתו • אחראי הנפטרים בבית החולים מגולל ל'בחדרי חרדים' את הסיפור המלא - שלב אחרי שלב • מיוחד

צילום אילוסטרציה: משה שי, פלאש 90
צילום אילוסטרציה: משה שי, פלאש 90 צילום: משה שי, פלאש 90



סיפור מדהים ומצמרר אירע בשבוע שעבר, לאחר החלפת גופות נפטרים במקרר של אחד מבתי החולים סובב בהשגחה פרטית, שגופת אישה שתרמה את גופתה למדע, זכתה ונקברה בבית קברות בהלוויה כדת וכדין.

אחראי הנפטרים בביה"ח, שהיה עד לדברים, גולל את הסיפור בפני 'בחדרי חרדים': "הסיפור מתחיל ביום פטירתה של אותה אישה ע"ה, בשבת שעברה, באותו בית חולים גם נפטר (הפרטים שמורים במערכת) גבר נוסף ללא כל קשר ביניהם".

"ביום ראשון הגיע נהג האמבולנס להוציא את גופת הגבר ללוויה בבית העלמין 'מנוחה נכונה' שהוא בית עלמין אזרחי".

"אלא שכאן בטעות, לקח הנהג מהקירור את גופת האישה.... ללא שבדק", הוא מספר ל'בחדרי חרדים', "בבית הקברות שסומכים על הסניטר שמשחרר גופות מביה"ח והנהג שהביא את הגופה, לא בדקו שוב".

"וכך בהשתתפות המשפחה ועשרות מלווים נערכה הלווית האיש, כשבעצם המלווים כלל אינם יודעים שהם משתתפים בהלווית נפטרת שבכלל ביקשה לתרום את גופתה למדע...".

"למחרת מגיעים אנשי האוניברסיטה לחדר הקירור בבית החולים, כדי לקחת את גופת האישה למדע, הם מחפשים בין הגופות השוהות בקירור ואין אישה... או אז התברר שהוחלפה הגופה בטעות עם גופת הגבר הנמצא עדיין בקירור...".

"בבית החולים זימנו מיד את שני המשפחות והסבירו להם את העניין וההחלפה המצערת. בני המשפחות באורח נדיר לא כעסו וקיבלו את הדבר בהבנה גמורה".

"שתי המשפחות ביקשו להיות נוכחים במעמד ההחלפה והקבורה, ואנשי הח"ק הוציאו את גופת האישה מהקבר ואז קברו מחדש את הגבר במקום מנוחתו שרכש בחייו".

באותו מעמד שמעו אנשי החברא קדישא דבר מצמרר ומדהים: מספרות שתי הבנות של הגבר שנכחו בקבורה. "בשבוע שעבר קרא לנו אבא וביקש שבהלוויתו רק אנחנו (2 הבנות) נשתתף", ולא הלוויה המונית...

אך הסיפור לא נגמר כאן, אחראי הנפטרים בביה"ח ממשיך ומספר ל'בחדרי חרדים' כי "האישה שהוצאה מהקבר הוחזרה למקרר ואחרי מספר שעות מתקשרים מהקירור לאוניברסיטה שיבואו לאסוף את גופת האישה, אך מתברר פרט מדהים נוסף בשרשרת ההשגחה הפרטית, באוניברסיטה לא לוקחים גופות שהיו מחוץ למקרר מספר שעות ובוודאי שהיו כבר שעות מתחת לעפר".

לאחר מעשה, נקברה האישה בבית העלמין בהרצליה וכך זכתה בהשגחה פרטית לקבר ישראל בניגוד לרצונה וצוואתה.
חדר קירור קבורה מדע החלפה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד