י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

זעם: תלמידים יהודים יאלצו ללמוד בראש השנה; מוסלמים יקבלו חופש

ראש העיר של פילדפליה החליט כי בתי הספר בעיר - בהם יש רוב יהודי, יקיימו לימודים בראש השנה. לעומתם, בתי הספר המוסלמים לא יקיימו לימודים בימי החגים המוסלמים. ההורים זועמים על ההחלטה, וטוענים כי הם מקופחים בהשוואה למוסלמים שמקבלים יום חופש בכל אחד מימי חגם

אילוסטרציה. צילום: pixabay
אילוסטרציה. צילום: pixabay צילום: pixabay



ראש העיר של פילדפליה, ג'ים קני, החליט כי בתי הספר בעיר - בהם יש רוב יהודי, יקיימו לימודים בראש השנה. לעומתם, בתי הספר המוסלמים לא יקיימו לימודים בימי החגים המוסלמים.

על אף שאוכלוסיית היהודים בעיר שבמדינת פנסילבניה, גדולה יותר מהמוסלמים. אולם התלמידים היהודים יאלצו להגיע לבית הספר ביום השני של ראש השנה הקרוב, זאת בעוד המוסלמים מקבלים חופש מלא לכל יום חג שהם מבקשים.

על פי הדיווח בכלי תקשורת בארה"ב, ראש עיריית פילדלפיה, ג'ים קני, החליט לסגור בתי ספר ציבוריים בחגים מוסלמים. קני אמר כי "העיר שלנו היא בשביל כולם, כל האמונות, ובתי הספר צריכים להסגר בחגים של המיעוטים, כדי שהם ירגישו מקובלים".

האתר "גלר רפורט" מדווח, כי ביום השני של ראש השנה החל השנה ב-11 לספטמבר, יתקיימו לימודים בבית הספר. ביום הראשון של ראש השנה התלמידים לא יאלצו לבוא לבית ספר, אך ביום השני לא יינתן לתלמידים חופש.

הורי התלמידים היהודים זועמים על ההחלטה, וטוענים כי הם מקופחים בהשוואה למוסלמים שמקבלים יום חופש בכל אחד מימי החגים המוסלמים, וסוגרים את בתי הספר, "כדי שהתלמידים המוסלמים ירגישו רצויים".

התושבים היהודים אומרים כי עד השנה, במשך כל השנים, בתי הספר הציבוריים היו סגורים בכל החגים היהודיים, משום שרוב המורים והתלמידים היו יהודים.

דובר המחוז הגיב, והכחיש כי השינוי זה בשביל לרצות את המוסלמים, וטען שזה סודר בצורה הזאת כדי שבתחילת השנה הילדים ילמדו יותר.
לימודים חופשה מוסלמים פילדלפיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד