י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

בחורי ישיבות הסתירו שישבו בבית הסוהר

חבר מועצת 'הפלג' ומראשי ישיבת פוניבז', התייחס בשיחת חיזוק שמסר, לסכנת חוק הגיוס המתגבש בימים אלה ואמר כי "בחורי ישיבות ישבו בבית הסוהר אבל הם מכחישים ואומרים שלא" וגם קרא להמשיך בדרך, שלא להתייצב ולמחות נגד הגזירה • צפו

רבי אשר. צילום: קובי הר צבי
רבי אשר. צילום: קובי הר צבי



הגאון רבי אשר דויטש מראשי ישיבת פוניבז' וחבר מועצת גדולי עולם התורה של 'הפלג הירושלמי', מסר בימים האחרונים שיחת חיזוק לתלמיד הישיבות ואברכי הכוללים בעיר בני ברק.

בשיחתו לפני השומעים התייחס לחוק הגיוס החדש, ופירט בסעיף אחר סעיף את הבעיות העולות מחוק הגיוס החדש. ראש הישיבה אמר כי ראשי הישיבות עומדים כעת במצב שיצטרכו למסור בחורים לשמד כפשוטו, כי אחרת הם מסתכנים בחלק מהמקרים בעבירות פליליות, או בשלילת תקציבים ממוסדותם.

ראש הישיבה ציין כי בחסדי שמים, ראשי הישיבות הספרדים עומדים נגד החוק בתוקף, וציין כי גם מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל בינתיים מתנגדת לחוק הזה. כך בדבריו שהגיעם לידי 'בחדרי חרדים'.

(הגר"א דויטש על חוק הגיוס החדש. צילום: משה בלוי)


'בחדרי חרדים' עם התמלול המלא:

"כל הגייסים והוועדות שעשו עד החוק החדש, ימשיכו גם הלאה. וכאשר יגיעו הסנקציות הכלכליות בחוק החדש - בודאי שלא כל ראש ישיבה יחליט על אחוז מסויים מהישיבה שלו שיילך לצבא, אבל השאלה היא מה ראשי הישיבות יעשו כשתלמידים ייתקלו בקשיים?".

"אנחנו לא צריכים להיות נביאים כדי לדעת מה הם יעשו איתם, כי מי שטיפל עד עכשיו בבחורים שהסתבכו עם הצבא בגלל קשיים כאלו ואחרים, היו אלו הארגונים כמו האיגוד וכו' שסייעו לבחורים הללו".

"בחורי ישיבות ישבו בבית הסוהר אבל הם מכחישים ואומרים שלא היו בבית הסוהר. בחורף האחרון ישבו בחורים שלנו שנתפסו בכלא הצבאי וראו את כל אותם תלמידי ישיבות המסובכים שיושבים בכלא הצבאי ונאנקים שם. ומי לבסוף עזר להם? אנשים ששייכים לציבור שלנו".

"אז מה יעשה אם כן ראש ישיבה, שצריך היום לחתום על תקנות, כי אחרת לא יקבל רישיון על הישיבה, ואותו ראש ישיבה צריך לחתום שהוא ישתף פעולה עם משרד הביטחון".

"והרי לפי החוק" הסביר הגר"א דויטש, "לא רק שמי שחותם על תלמיד שהוא לא לומד 45 שעות שבועיות שזה פלילי, אלא ראש הישיבה חותם שגם אם בשעה שחתם לאותו בחור - החתימה הייתה אמיתית, אבל אם הבחור כבר לא לומד את השעות הללו, ראש הישיבה מחוייב בתוך שלוש שבועות להודיע על כך למשרד הביטחון".

"אז ראש הישיבה עומד לפני מצב שהוא יכול להיות פלילי, ומה הוא יעשה?!"

"בוודאי שיש ראשי ישיבות חשובים שבוודאי לא יעשו את זה, אבל יש גם אחרים… שבלי ספק, כשבחור יסתבך - אם הוא נסע לחו"ל בלי רשות או שעבד יום אחד במצות, אז ראש הישיבה יגיד לו "מה אני יעשה? איהו דאפסיד אנפשיה וכו'".

"והדבר היותר גרוע שצריכים לדעת, שהחוק קובע שאם במשך שלוש שנים רצופות, לא יעמדו בכל שנה ב-85% ביעדי הגיוס, חוק הגיוס בטל. ואם אתם לא מבינים מה זה אומר 85%, במספרים זה 10,000 בחורים בתוך שלוש שנים. זה ה-85% - שחייבים להתגייס לצבא בלבד, בנוסף לאלו שהולכים לשירות לאומי".

"וברוך השם זכינו שראשי הישיבות הספרדים, שרואים את זה לנגד עיניהם, וכבר צעקו בעבר על כך, וכעת יצאו בתוקף נגד החוק הזה. וגם מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל שיצאה בנתיים נגד זה, הקב"ה יעזור שההבנה הזאת תחדור לכל הציבור, אבל מה שצריכים כעת זה שהציבור שלנו יישאר חזק וימשיכו לפי כל ההוראות את אי ההתייצבות ביתר תוקף ולמחות נגד הגזירה הזאת".
תזכיר חוק הגיוס הרב אשר דויטש הפלג הירושלמי חבר מועצת גדולי עולם התורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד