י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

הסתה חמורה נגד אנשי טראמפ: "לא יוכלו לעצור בתחנת דלק"

מקסין מור ווטרס, פוליטיקאית אמריקנית מהמפלגה הדמוקרטית, התבטאה באופן מסית כנגד טראמפ ואנשיו ועוררה סערה באופן מפתיע, ברשת CNN הזהירו מדברי ווטרס: "מדובר בהצהרות מסוכנות"

צילום: רויטרס
צילום: רויטרס



מקסין מור ווטרס, פוליטיקאית אמריקנית מהמפלגה הדמוקרטית, התבטאה באופן מסית כנגד טראמפ ואנשיו ועוררה סערה.

ווטרס חברה בבית הנבחרים מאז ינואר 1991 מטעם קליפורניה, והיא האישה האפרו-אמריקאית הוותיקה ביותר המכהנת כיום בקונגרס, אמרה את הדברים על רקע מדיניות ההפרדה של הנשיא טראמפ ביחס למהגרים.

מקסים התנגדה לטראמפ מהרגע הראשון שהוא הכריז על התמודדות לתפקיד הנשיא, ומהרגע שנבחר לא מפסיקה להשמיץ אותו. בשבועיים האחרונים ההסתה נגד ממשל טראמפ גברה, כשהופצו תמונות בהם נראים ילדי מסתננים ממכסיקו השכנה מופרדים מהוריהם ונשלחים למקלטי נוער, בעוד ההורים נלקחים למעצר.

לאחר הסערה שהדברים הללו חוללו, כשגם מספר ארגונים יהודיים יצאו נגד המהלך של טראמפ, יחד עם ניצולי שואה שהשווו את הפרדת ילדים יהודים בשואה מהוריהם - טראמפ ביטל את הפרדת הילדים מההורים. לא לפני שבתו ואשתו גם יצאו בביקורת על ההפרדה.

בסוף השבוע היא התראיינה לכלי התקשורת ואמרה, כי, "חברי הקבינט שלו, שיישארו וינסו להגן עליו, לא יוכלו ללכת למסעדות, לא יוכלו לעצור בתחנת דלק, ולא יוכלו לקנות בחנות כלבו. אנשים הולכים לצאת עליהם, אנשים ימחו נגדם בכל מקום, אנשים יטרידו אותם בכל מקום ציבורי ופרטי, עד שהם יגידו לנשיא, שהם לא יכולים יותר לעבוד איתו".

הדברים מגיעים על רקע הסערה שהתחוללה בסוף השבוע בארה"ב, כשדוברת הבית הלבן שרה סנדרס סורבה לקבל שרות במסעדה בוורג'יניה, והיא התבקשה לעזוב את המסעדה. סנדרס צייצה על כל בחשבון הטוויטר שלה, והוסיפה, "אני יצאתי משם כשאני מכבדת אחרים, גם אם הם לא באותן דעות שלי".

באופן די מפתיע, CNN שכידוע תוקף את טראמפ, פירסם מאמר של סוכן מהשירות החשאי לשעבר, ג'ונתן וואקרו, הסוכן מזהיר מההסתה הזו, ואומר כי, "זה צעד מסוכן מאד. ההצהרות אלה חורגות מעבר לנורמות השיח האזרחי, הן מסוכנות, שכן הם יכולים להיות כמו קריאה לפעולה אלימה נגד אדם ואנשים מסויימים".

הוא הוסיף "כסוכן שירות החשאי של ארצות הברית לשעבר, אני מודע היטב לתהליך שבו מחאה שגדלה סביב אתוס טעון פוליטית, יכולה לשמש כדחף לפעולה אלימה של אדם או קבוצה, מערכת אכיפת החוק מזמן יודעת על הפוטנציאל ההרסני, או אלימות פיזית כלפי אנשים".

את המאמר הוא מסיים בקריאה לנבחרים של ארה"ב דמוקרטים ורפובליקאים כאחד, "אתם צריכים לעודד שיח אזרחי, לא תסיסה אזרחית, לא קריאה להתנכלויות של פקידי ממשל, זו גישה לא נכונה, היא רק מנציחה סביבה פוליטית מלאת זעם ושנאה"

הוא קרא אני לווטרס לשקול מחדש את הערותיה ולמצוא דרך אחרת כדי לטפל בבעיות ההגירה, כזו שמביאה עזרה, לא נזק".
דונאלד טראמפ הסתה CNN מדיניות ההגירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד