י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

אולמרט מאשים את המיליארדר: "הוא יכול לתבוע אותי על דיבה"

בראיון שהעניק אולמרט לאתר בריטי, הוא מספק הצצה לדעותיו על נושאים רבים, אמירות שיקוממו לא מעט אנשים, שיודו על כך שלא הצליח להגשים את שאיפותיו המסוכנות וגם, מאשים את איל ההון: "הוא הצליח להוריד אותי ולהביא את ביבי"

אולמרט ונתניהו. צילום: עמוס בן גרשום לע''מ
אולמרט ונתניהו. צילום: עמוס בן גרשום לע''מ



"אם הייתי נשאר ראש ממשלה, היה היום יחסים דיפלומטיים מלאים עם מדינות המפרץ". כך אומר ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט בראיון ל'ג'ואיש ניוז' הבריטי.

אולמרט סיפק במהלך הראיון מספר כותרות, הוא הביע תקווה שהרישום הפלילי שלו ימחק על ידי חנינה מהנשיא.

אולמרט אמר כי התוכנית שלו היא היחידה שתצליח להביא הסכם שלום אמיתי. לדבריו, הוא היה מאד קרוב לחתום על הסכם, "זה מבוסס על פתרון שתי המדינות על גבולות 67, וזה מה הפלסטינים אומרים שהם רוצים, עם חילופי שטחים מינוריים, הסכמתי כי החלק הערבי של ירושלים המזרחית תהיה בירת המדינה הפלסטינית". אמר אולמרט.

לגבי ירושלים מאוחדת אמר אולמרט: "ירושלים חשובה לי, חשובה לעם היהודי, אבל לא אכפת לי מה אנשים אומרים על 'איחוד' העיר, זה רק סלוגן, אין לזה שום משמעות, ירושלים אף פעם לא היתה מאוחדת עם שועפת ובית חנינא, או עם ג'אבל מוכאבר, המקומות הללו אף פעם לא היו חלק מהטריטוריה היהודית, אני בעד שירושלים היא בירת מדינת ישראל, אבל לא עם כל השכונות שלה". כך אולמרט באמירות שיקוממו לא מעט אנשים.

אמירה לא פחות מקוממת, אמר ראש הממשלה לשעבר בהתייחסותו המקומות הקדושים ליהודים, נוצרים ומוסלמים אומר אולמרט, כי "הם צריכים להיות תחת פיקוח משותף, אין כזה דבר שהם יהיו תחת שליטה רק ישראלית, זה גורם לקונפליקט שלא נגמר, המקום צריך להיות תחת שליטה ישראלית, אמריקאית, סעודית, פלסטינית, וירדנית".

אולמרט הוסיף והבהיר, כי "האו"ם צריך להיות זה שיאשר את השליטה המשותפת, ולוודא שלכל הדתות תהיה גישה חופשית".

בניגוד לנתניהו ולרוב מצביעי הימין, לדברי אולמרט שצמח בליכוד, "לדרוש הכרה של הפלסטינים במדינה יהודית כתנאי לשיחות עם אבו מאזן, זו טעות, אני בטוח שהפלסטינים היו מכירים בישראל כמדינה יהודית לקראת החתימה על הסכם שלום, לדרוש מהם מיד בהתחלה זו טעות".

לגבי סוגיית הפליטים אמר אולמרט, "אני הסכמתי לקבל 5000 פליטים כל שנה למשך 5 שנים, הנשיא בוש הסכים לתת אזרחות ל-100,000 פלסטינים, אם זה יעזור להביא הסכם שלום".

אולמרט גילה גם כן כי בשיחה שקיים עם ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן שאל אותו לגבי איחוד משפחות, "אני אמרתי לאבו מאזן, אני נראה לך אדיוט?. אתה תגיד לי שאתם רק רוצים לאחד שלושה משפחות, זועביז, חוסייניז, ושוקריז, זה מגיע ל-600,000 פליטים, אז אין מצב".



נתניהו ואולמרט בסוד שיח במליאת הכנסת. צילום: עמוס בן גרשום, לעמצילום: נתניהו ואולמרט בסוד שיח במליאת הכנסת. צילום: עמוס בן גרשום, לעמ
נתניהו ואולמרט בסוד שיח במליאת הכנסת. צילום: עמוס בן גרשום, לעמ


אולמרט התפאר בכך ש"הפלסטינים אומרים, כי מכל הישראלים איתם הם ניהלו משא ומתן, אני הייתי היחיד שהם הכי סמכו עליו, אני הייתי מאד קרוב להגיע להסכם, אני הסכמתי ללכת הכי רחוק שאפשר".

ראש הממשלה המורשע נשאל, האם יאיר לפיד יכול להיות זה שיביא הסכם כרצונו, אם יגיע לכס ראש ממשלה, "רק אם הוא יגיד מה הוא בדיוק מתכנן לעשות, ואיך הוא יעשה את זה" השיב אולמרט והסביר, "יש נטייה בין המתמודדים מול נתניהו, לחזור פחות או יותר על מה שנתניהו אומר, הם מניחים כי הישראלים הם רובם אנשי ימין, הגישה שלי היא שונה, אני לא חושב שרוב הישראלים הם אנשי ימין, לפיד וגבאי פשוט חוזרים אחרי המשפטים של נתניהו, אז הישראלים ימשיכו לבחור במקורי, ולא באלו שמעתיקים".

"בסופו של דבר, מה שאנחנו צריכים הוא לא ימין או שמאל, צריך מנהיג שיש לו את הכוח הפנימי ואת האומץ לעמוד על העקרונות שלו. אתה תופתע, אבל אם יש מישהו שיגיד את ההיפך ממה שנתניהו אומר, יתמכו בו", טוען אולמרט, "זה מה שאנשים רוצים, מנהיג שיודע לדפוק על השולחן ולומר 'זה מה שאנחנו צריכים לעשות ואנחנו נעשה את זה'. אז כשמישהו מתחיל לזוז כמו ביבי, מדבר כמו ביבי, מסתרק כמו ביבי, ומתלבש כמו אנשי ביבי, אז אנשים יגידו טוב אז ביבי".

אולמרט האשים את המיליארדר האמריקאי שלדון אדלסון, המקורב לנתניהו, וטען כי "בין הבולטים שבעשירי ארה"ב שרצה להפיל אותו, זה היה אדלסון, והוא יכול לתבוע אותי על דיבה, אם הוא רוצה - יש לו משאבים בלתי מוגבלים לעשות את זה, אבל עובדה שהוא פתח עיתון בהשקעה של קרוב למיליארד דולר, "ישראל היום", במטרה אחת, להוריד אותי ולהביא את ביבי, וזה עבד".

אולמרט טען שאחרי מלחמת לבנון השניה, ההפגנות נגדו היו ממומנות על ידי גורמי ימין, "נתניהו ואנשיו הובילו הפגנות נגדי במימון גורם זר".
אהוד אולמרט בנימין נתניהו המקומות הקדושים הסכם שלום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד