י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

לקראת ההצבעה על חוק הגיוס: נתניהו הטיל עוצר טיסות; חשש חרדי מהצבעת אי אמון

לקראת ההצבעה על חוק הגיוס בשבוע הבא בקריאה ראשונה במליאת הכנסת, ראש הממשלה בנימין נתניהו דורש משרי הממשלה לבטל את כל הטיסות המתוכננות לחו"ל כדי להשתתף בהצבעה על חוק הגיוס במליאת הכנסת. בנוסף, בסיעות החרדיות חוששים כי האופוזיציה תהפוך את ההצבעה על החוק להצבעת אי אמון

צילום: ארכיון 'בחדרי'
צילום: ארכיון 'בחדרי'



לקראת ההצבעה על חוק הגיוס בשבוע הבא בקריאה ראשונה במליאת הכנסת, ראש הממשלה בנימין נתניהו דורש משרי הממשלה לבטל את כל הטיסות המתוכננות לחו"ל כדי שיוכלו להשתתף בהצבעה.

ל'בחדרי' נודע, כי במקביל, בסיעות החרדיות חוששים כי באופוזיציה יבקשו להפוך את ההצבעה על חוק הגיוס להצבעת אי אמון בממשלה, כשהמשמעות היא שאם החוק יפול, הממשלה תיפול גם כן.

בסיעות החרדיות מתכננים להצביע נגד החוק בקריאה ראשונה, אך מקווים כי הוא יעבור, כשהם בונים על קולות סיעת 'יש עתיד' שהודיעה בתחילה כי תצביע בעד אך לאחמ"כ התעורר חשש כי שם יחליטו בסוף להצביע נגד בכדי לא לשחק לידיהם של החרדים. בנוסף מקווים בסיעות החרדיות כי חברי סיעת 'הרשימה המשותפת' יעדרו מהמליאה ולא ישתתפו בהצבעה, ובכך ישיגו את הרוב הדרוש כדי להעביר את החוק למרות שהחרדים עצמם יתנגדו לו.

במקרה וההצבעה תהפוך לאי אימון, יתקשו בסיעות החרדיות להצביע נגד הממשלה, בנוסף לכך ש"יש עתיד" לא תוכל לתמוך בהצבעה, גם אם תתמוך עקרונית בחוק.

כזכור, בתחילת השבוע הודיעו ראשי המפלגות החרדיות, גפני דרעי וליצמן, כי הם מתנגדים להצעה כפי שהיא מוצעת. אך נתניהו הודיע כי למרות כך החוק יעלה ביום שני להצבעה ולאחמ"כ יפעלו לשינויים בתוך הקואליציה לקראת הצבעה בקריאה שניה ושלישית, כל זאת עוד במושב הקיץ הנוכחי.
הרשימה המשותפת קריאה ראשונה חוק הגיוס חשש חרדי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד