י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

פולין נכנעה ללחץ: "חוק השואה" שונה

ראש ממשלת פולין מטיאוש מורבייצקי הודיע הבוקר כי החוק ישונה, ויוצא ממנו הרכיב הפלילי המטיל עונש מאסר. לאחמ"כ הצביע הפרלמנט הפולני בעד שינוי החוק

אושוויץ.צילום: ארכיון בחדרי
אושוויץ.צילום: ארכיון בחדרי



נכנעו ללחץ: ראש ממשלת פולין אמר היום כי "חוק השואה" יתוקן, ויבוטל בו הסעיף הפלילי המשית עונש מאסר למי שיאשים את פולין בשואה.

הבית התחתון בפרלמנט אישר היום שינויים בחוק, אך השינויים עדיין צריכים את האישור של הבית העליון ואת אישורו של הנשיא. משמעות השינוי בחוק, שלא יוטלו עונשים פליליים על מי שיאשים את העם הפולני באחריות השמדת העם היהודי בשואה.

כאמור, היום הצביע הפרלמנט הפולני בעד שינוי החוק, כשמוקדם יותר הבוקר, ראש הממשלה הפולני מטיאוש מורבייצקי הודיע כי החוק ישונה, ככל הנראה הלחץ על פולין עשה את שלו.

כזכור, בתחילת השנה התעוררה סערה עולמית, כשפולין חוקקה את החוק הקובע כי מי שיאמר שלפולין או לאומה הפולנית יש אחריות לפשעים שבוצעו על ידי הנאצים בשואה, יקבל עונש מאסר שיכול להגיע עד שלוש שנות מאסר.

בעקבות העברת החוק, יחסי פולין ישראל נקלעו למשבר, לחץ כבד הופעל על הפולנים מצד ארצות הברית וממדינות נוספות, שפולין תרכך את החוק ותבטל את הסעיף הפלילי. היום, כאמור, ראש הממשלה הפולני הודיע על כך.
פולין חוק השואה שינוי נכנעו ללחץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד