י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

"כבוד רבותינו" חוזרים נגד הישיבה מבני ברק

לאחר תקופה ארוכה "הוועד למען כבוד רבותינו", המיידע על ישיבות המזוהות עם הפלג הירושלמי, שב לפעול, ומעדכן כי "למרות שישיבת "באר ישראל" מתוארת בפני ראשי הישיבות והבחורים כמי שמחנכת כדעת ולאור רבותינו, חלק מהצוות הבכיר של הישיבה מחנך ודוגל בפומבי בדעות המתנגדות לדעת רבותינו"

ישיבת באר ישראל בבני ברק
ישיבת באר ישראל בבני ברק



לאחר תקופה ארוכה בה לא פעלו, "הוועד למען כבוד רבותינו", המיידע על ישיבות המזוהות עם הפלג הירושלמי, שב לפעול.

במכתב שנשלח ברשימת התפוצה של הוועד, נכתב כי ישיבת 'באר ישראל' בבני ברק מזוהה עם התנהלות הפלג. במודעה נכתב "בעקבות פניות ודיווחים רבים, ובקשות מידע המגיעות אלינו בקביעות, מצאנו מחובתנו ליידע את מבקשי המידע כדלהלן:

"הישיבה הגדולה "באר ישראל" בבני ברק, בראשות הרב ש.", נכתב, "עורכת רישום נרחב לשנה"ל הבעל"ט, לשיעור א' ולשיעורים הגבוהים והקיבוץ. לשם כך נרתם רשם ידוע, הרב י.א. מירושלים, שיש לו גם ישיבה משלו".

בירורים יסודיים שערכנו עלה, כי הישיבה הנ"ל מתוארת בפני ראשי הישיבות והבחורים, כמי שמחנכת כביכול כדעת ולאור רבותינו. בידי הוועד מידע אמין ומבורר, כי חלק מהצוות הבכיר של ישיבת "באר ישראל", מחנך ודוגל בפומבי בדעות המתנגדות לדעת רבותינו, וכן, בחורי הישיבה השתתפו באופן יזום ומכוון באירועי רחוב שאין דעת חכמים – רבותינו, נוחה מהם.

"כמו כן בתוככי בית המדרש של הישיבה פועל כולל אברכים גדול, שחלק גדול מהם, משתייך לקבוצה המתנגדת להנהגת ודרך רבותינו, - והשפעתם ניכרת מאד על בחורי הישיבה.ידוע לנו שישנם ראשי ישיבות גדולות, נכבדות וחשובות, שפועלים ומתעתדים לשלוח מבחוריהם לישיבה זו לתקופות חיזוק, ומן הסתם אינם מודעים לאמור לעיל.

בוועד שבים ומזכירים כ,י "הוועד אינו ממליץ על דרך חינוך כלשהי או שולל, אלא משמש מרכז מידע על מגמות חינוכיות שנוגדות את דעת רבותינו והנהגתם, וכדי למנוע הונאה והסתרה מהורים ובחורים אנו מפרסמים זאת לבקשת הציבור. הודעה זו נשלחת אך ורק למנויים רשומים של הועד שבקשו לקבל הודעות", נכתב לסיום.

יצויין כי לכה"פ באופן רשמי, ישיבת "באר ישראל" וכן הגאון רבי נחום שלמה המשמש בה כראש הישיבה, אינה מצהירה על השתייכותה לפלג.
ישיבת באר ישראל כבוד רבותינו ישיבה הפלג הירושלמי עדכון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד