י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

צעיר חרדי הבריח סמים בשווי 8 מיליון - וניסה להפליל זוג מבוגרים

חודשיים לאחר שנתפס עם כמות ענק של קוקאין בשדה התעופה, מתברר כי הצעיר החרדי הפליל זוג אנשים מבוגרים שטסו עמו ואמר שהסמים שייכים להם. בעקבות כך, בני הזוג נעצרו באישון לילה • ביהמ"ש האריך את מעצרו עד תום ההליכים: "מדובר באדם מתוחכם ונועז, שכבר במעמד התפיסה מנסה לשבש את החקירה"

קוקאין מוצק ונוזלי שנתפס אצלו. צילום: משטרת ישראל
קוקאין מוצק ונוזלי שנתפס אצלו. צילום: משטרת ישראל צילום: דוברות המשטרה



חודשיים לאחר שנתפס עם סמים בשווי כשמונה מיליוני שקלים, בית המשפט האריך את מעצרו עד תום ההליכים המשפטיים.

לפני כחודשיים בט"ו אייר, בסמוך לכניסת השבת, צעיר חרדי בן 23 נחת בשדה התעופה בן גוריון מבריסל. בבדיקה שגרתית של בודקי המכס אותרו במזוודתו ארבעה בקבוקים עם קוקאין נוזלי, ובדופן כפולה אותרו חמש חבילות של קוקאין מוצק - במשקל כולל של 9 ק"ג בשווי של כשמונה מיליון שקלים.

דבר מעצרו פורסם לראשונה ב'בחדרי חרדים', בטרם נודע על כך לבני משפחתו וחבריו. בית המשפט האריך את מעצרו ושבועיים לאחר מכן פרקליטות מחוז מרכז הגישה כתב אישום חמור לפיו ביצע את הברחת הסם המסוכן בתמורה לארבעת אלפי שקלים בלבד - וביקשו להאריך את מעצרו עד תום ההליכים.

בתחילת החודש הלועזי נערך תסקיר שירות המבחן בעניינו, שהמליץ על שחרורו של הנאשם למעצר בית מלא בבית דודתו בפיקוח קרובי משפחתו. "מהתסקיר עולה תמונה של אדם ששולל כל אפשרות של קשר שולי או התנהלות שולית, למרות שנכנס לארץ עם 9 ק"ג קוקאין בשדה התעופה", אמרה השופטת נאוה בכור בדיון שנערך היום בבית משפט המחוזי מרכז.

במהלך ההליך המשפטי נודע ל'בחדרי', כי כשנעצר בנמל התעופה, הוא הפליל זוג אנשים מבוגרים שטסו עמו באותה הטיסה, והארנק שלהם נמצא אצלו במזוודה, ואמר שהסמים שייכים להם. בעקבות כך, בני הזוג נעצרו באישון לילה. "הפללת אנשים אחרים שנעצרים בלילה כשהוא יודע שזה לא נכון - לא מקבלת אזכור בתסקיר שירות המבחן", אמרו בפרקליטות, וציינו כי "מדובר באדם מתוחכם ונועז, שכבר במעמד התפיסה מנסה לשבש את החקירה".


כך התגלו הסמים במזוודה. צילום: דוברות המשטרה

לעומת זאת, פרקליטו של הנאשם, עו"ד עבד אבו-עאמר טען כי הארנק של הזוג המבוגר נפל ליד המזוודה, והצעיר החרדי אמר בתום לב שיכול להיות שהסמים הם של בעל הארנק. עוד הוסיף פרקליטו, כי הנאשם שיתף פעולה בחקירה מיד, מסר את שמו ומספר הטלפון של מי שביקש ממנו להביא את הבקבוקים, והסביר שאמרו לו שמדובר ביין/ויסקי יקר ומדובר בעבירת מכס, שישלם לכל היותר כופר קנס ולא מעבר לכך.

"מדובר באדם נורמטיבי לחלוטין, שחשב שיכול להרוויח 4,000 ש"ח בנסיעה של כמה שעות על ידי הבאת הבקבוקים" אמר פרקליטו. הוא התייחס לעובדה שהנאשם מסר מיד את פרטיו של מי ששלח אותו, ואמר "כך לא מתנהל שותף לסחר בסמים, אלא שומר על זכות השתיקה".

השופטת נאוה בכור מבית המשפט המחוזי מרכז, אמרה כי העובדה שאין לאור חומרת העבירה, נדחקת העובדה שאין לו עבר פלילי. "דומה כי יותר ויותר כתבי אישום של ייבוא סמים מבוצעים ע"י נאשמים "נורמטיביים", נעדרי עבר פלילי, שעד לאירוע ייבוא הסמים ניהלו אורח חיים כאחד האדם".

מסתבר שתסקיר שירות המבחן, החיובי לכאורה, פעל כבומרנג. "התסקיר בעניינו אינו חיובי כלל ועיקר" קבעה השופטת בכור. "מדבריו בתסקיר עולה כי בעברו שימוש בקנאביס, שלטענתו חדל משימוש זה בשנה האחרונה, אולם הדבר לא נבדק ע"י השירות, ואף בנסיבות תיק זה - נתפס בכליו קוקאין בכמות לשימוש עצמי" בנרתיק התפילין.

העובדה כי הצעיר החרדי שלל כל נזקקות טיפולית, שלל כל קשר ומעורבות שולית, ואף טשטש וצמצם את אחריותו להברחת הסמים שביצע, הביאו את השופטת למסקנה כי "הוא אינו דובר את כל האמת, מסתיר את היקף התנהלותו, ורחוק מלקיחת אחריות והפנמת חומרת המעשים". אם לא די בכך, הוסיפה השופטת כי ניסיונו חקירה מיד עם תפיסתו בנתב"ג וניסיונו לטפול אשמה על זוג אנשים שהיה עמו בטיסה - "יש טעם לפגם, בלשון המעטה".

בסיום הדיון, לאחר ששמעה את בקשת הפרקליטות והנימוקים, ומנגד את בקשת עורך הדין וטענותיו, החליטה השופטת להאריך את מעצרו עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.
הברחת סמים מעצר עד תום ההליכים בית המשפט קוקאין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד