י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

מרד בישיבה • הבחורים סירבו להוראת רה"י

חודשים לפני שייערכו, הבחירות המוניציפליות מצליחות כבר לעורר סערה רבתי בהיכלי הישיבות, כאשר הוראה של ראש ישיבה ליטאית מפורסמת נתקלה במרד פנימי - ובתירוץ מקורי, שהאשים דווקא את רה"י באי ציות • ומה אירע בגורל הבחורים שמרדו?

הגאון רבי יהושע ארנברג ראש ישיבת חדרה. צילום: שמואל דריי
הגאון רבי יהושע ארנברג ראש ישיבת חדרה. צילום: שמואל דריי



פרסום ראשון: סערה בישיבת 'כנסת יצחק' בחדרה סביב הבחירות הקרובות לרשויות המקומיות. זאת, לאחר בקשה של ראש הישיבה וחבר מועצת גדולי התורה של 'בני תורה', הגאון רבי יהושע ארנברג, מהתלמידים להעביר כתובת בערב הבחירות לבניין הישיבה בחדרה.

המטרה של מהלכים דומים בישיבות רבות, כפי שכבר פורסם בעבר ב'בחדרי חרדים', נועדה לאפשר לבחורים להצביע במקום מגוריהם החדש, ולחזק את הכוח החרדי בבחירות - שיתקיימו בעוד כמה חודשים, מה שעוזר לישיבה ולמוסדות.

אלא שהפעם, כפי שנודע ל'בחדרי חרדים', בקשתו בעל פה של ראש הישיבה לא נענתה, והגר"י ארנברג נאלץ גם לכתוב מכתב בקשה מיוחד בעניין.

אולם בשלב זה התברר כי בקרב הבחורים בישיבה התחולל מרד פנימי מתחת לפני השטח, כאשר הבחורים מעוניינים להצביע למפלגת 'עץ' של הפלג הירושלמי ברחבי הארץ, ועל כן לא נענו לבקשה להעברת הכתובות של ראש הישיבה.



בחורי ישיבת חדרה לומדים מול הכלא הצבאי. צילום: שמואל דרייצילום: בחורי ישיבת חדרה לומדים מול הכלא הצבאי. צילום: שמואל דריי
בחורי ישיבת חדרה לומדים מול הכלא הצבאי. צילום: שמואל דריי


הבחורים טענו, כך נודע ל'בחדרי', שישנה דווקא הוראה הפוכה בעבר, מראש הישיבה הגר"ש אויערבך זצ"ל, להעביר כתובות מערים שבהן מפלגת 'עץ' לא מתמודדת, לערים שבהן הרשימה כן מתמודדת.

כך, לדבריהם, שבקשתו של ראש הישיבה הרב ארנברג עלולה לגרום דווקא ההיפך - לירידת כחה של מפלגת עץ בערים המרכזיות.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי המרד לא הסתיים בטענות וכמה בחורים מהישיבה הדפיסו פשקווילים בגנותו של ראש הישיבה, שלדבריהם מוחק את מורשתו של הגר"ש אויערבך זצ"ל.

בישיבה התחוללה סערה, ומספר בחורים שהיו שותפים למהומה, נזרקו על ידי הרב ארנברג מהישיבה לכמה ימים.

עוד נודע ל'בחדרי', כי בשבת האחרונה נשא משגיח הישיבה, הגאון הצדיק רבי טוביה נוביק, שיחה בישיבה, בה עורר על החובה לשמוע לראש הישיבה הרב ארנברג, ותקף בחריפות את האופוזיציה הפנימית.
ישיבת כנסת יצחק חדרה הרב יהושע ארנברג העברת כתובות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 49 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד