י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

למרות שהבחורה החרדית שלחה תצהיר דת ב-2015 - היא הובלה לכלא 4

בחורה חרדית מצפת נעצרה לאחר שלא התייצבה לשירות צבאי, אולם בני משפחתה טוענים כי שלחה לצבא תצהיר דת - ואף מציגים את המסמך, הנושא תאריך מלפני שנתיים. בירושלים נערכת הפגנה בדרישה לשחרורה • גורם צבאי: "אנחנו לא קיבלנו את המסמך"

ההפגנה והמכתב. צילום: מחאות החרדים הקיצונים
ההפגנה והמכתב. צילום: מחאות החרדים הקיצונים





שוב מעצר בחורה חרדית המסעיר את הרוחות: הפעם מדובר על בחורה מצפת, שנעצרה לאחר שלא התייצבה לשירות צבאי. לדברי בני משפחתה, הלילה (רביעי) בסביבות השעה 2:00, משטרה צבאית הגיעה לביתה ועצרה אותה.

כשהייתה בגיל גיוס, למדה הנערה במוסדות 'פרי מגדים' בצפת, ואף הנפיקה תצהיר דת בבית הדין הרבני בעיר מגוריה, באמצעות הדיין הרב חיים בזק. לתצהיר, צורף גם מכתב המלצה מהמוסד החינוכי בו למדה.

הבחורה, ורד ש., הסבירה כי שלחה את טופס הצהרת הדת, אולם היא נותרה במעצר ומחר (חמישי) היא תובא לבית הדין הצבאי ביפו, שם ייערך דיון בעניינה.

לידי 'בחדרי חרדים' הגיעו המסמכים אותם שלחה לכאורה לצה"ל, על מנת לקבל פטור מטעמי דת, ועליהם מופיע התאריך י"ט תמוז תשע"ה (יולי 2015). אולם למרות הצגת מסמכים אלו, היא עדיין שוהה בכלא 4 הצבאי.



גורמים בצה"ל מעריכים כי המסמכים לא נשלחו למקום הנכון או שלא הגיעו ליעדם, ובשל כך היא נעצרה ומחר הנושא יועלה באמצעות פרקליטה בפני בית הדין הצבאי. "אנחנו לא קיבלנו את המסמך מעולם" אמר.

לקראת חג הסוכות, העניק מפקד 'מיטב', אלוף משנה יוסי מצליח, ראיון ל'בחדרי חרדים', שם התייחס לנושא ואמר כי: "כל מי שלמדה בבית ספר דתי וחרדי ומגישה הצהרת דת, ולנו אין שום אינדיקציה אחרת עליה שהיא לא כזאת - מקבלת מיד פטור מטעמי דת".

במקרה זה, טוענים בצה"ל כי הטפסים לא הגיעו ולכן נעצרה. חשוב לציין, כי בצה"ל לא טוענים שהיא איננה זכאית לפטור מטעמי דת, ובשלב זה טענתם היא שהיא פשוט לא הגישה את הטפסים כלל. בני המשפחה פנו לעסקן מחסידות תולדות אהרן, הרב שמעון שישא, וזה נכנס לעובי הקרובה על מנת לפתור את העניין אל מול רשויות הצבא.

בעקבות מעצרה, נערכת הערב הפגנה בירושלים, בכביש מספר 1 סמוך למטה ארצי של המשטרה. המפגינים חוסמים לסירוגין את הכביש וכוחות משטרה נמצאים במקום.



המפגינים נושאים שלטים, עליהם נכתב בין היתר: "הננו מוכנים למסור את הנפש יחד עם בנינו ובנותינו ולא להתגייס לקלון צבא השמד". על שלט אחר נכתב: "מה נשתנינו מכל אומה ולשון? להוליך את בנות ישראל כשבויות חרב במרתפי הכלא וצבא השמד", וגם: "לא ננוח ולא נשקוט עד שתשוחררנה".

מדובר צה"ל נמסר כי הנערה: "נעצרה בגין השתמטות מן השירות החל מחודש דצמבר 2016". בצה"ל אמרו כי ככלל, מלש"ביות שלומדות במוסד ממלכתי דתי ומגישות הצהרת דת בזמן פטורות משירות. עם זאת "במקרה זה, נוכח אי הגשת מסמכים ואי התייצבות למועד הגיוס הוכרזה כמשתמטת".

גורמים בצה"ל אמרו ל'בחדרי חרדים', כי לאחר מעצרה הודתה הנערה כי הכינה תצהיר דת - אך "שכחה לשלוח אותו לשלטונות הצבא, וכשראתה שלא פנו אליה מהצבא החליטה שלא לעסוק בנושא".

צילום: מחאות החרדים הקיצוניים















גיוס בנות מעצר בחורה פטור מטעמי דת הצהרת דת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד