ט' ניסן התשפ"ד
17.04.2024

השרה התעקשה ותודח מתפקידה: "החלטתי להיות נאמנה למצפוני"

השרה רגב מסרבת בתוקף לבקשת נתניהו לאשר את הרחבת עזרת הרפורמים הסמוכה לכותל המערבי, עקב כך, הוא צפוי להדיחה "דרישת הרפורמים להפוך את הכותל למקום בו נשים וגברים מתפללים יחד, לא מקובלת עליי ולא על מורשת ישראל"

הכותל הרפורמי, עזרת ישראל. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
הכותל הרפורמי, עזרת ישראל. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90 צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



סאגת מתווה הכותל' מוביל למשבר בין השרה מירי רגב לראש הממשלה בנימין נתניהו, לאחר שרגב מסרבת לכנסת את הוועדה בראשותה, נתניהו צפוי להדיח אותה מראשות הוועדה בכדי לקדם את הרחבת מתווה הכותל.

לאחר שבלחץ החרדים הוקפא מתווה הכותל, ובעקבות התחייבותו של נתניהו לארגונים הרפורמים כי רחבת הכותל 'עזרת ישראל' תשופץ כפיצוי על הקפאת המתווה, ולאחר שבג"ץ ביקש מהמדינה לענות על עתירה שהגישה עמותת 'בצדק' כי ההרחבה מנוגדת לחוק, ראש הממשלה מבקש מיו"ר וועדת השרים לעניין מתן היתר לביצוע עבודות באתר עתיקות מירי רגב, לכנס את הוועדה ולאשר את הפרויקט.

אלא, שהשרה מירי רגב מסרבת בתוקף לכנס את הועדה בכדי לאשר את השיפוץ, ראש הממשלה שניסה להפעיל על השרה רגב לחץ פוליטי התייאש וע"פ הדיווח של העיתונאי עמית סגל ב'חדשות', נתניהו צפוי להעביר את רגב מתפקידה בראשות הוועדה ולשים במקומה שר או שרה אחרת בכדי שיאשר את הפרויקט.

אלא שנתניהו צפוי להתקל בקשיים, משום שע"פ חוק יסוד הממשלה - העברת התפקידים דרושה הצבעה בכנסת, דבר שצפוי להיבלם ע"י חברי הכנסת החרדים המתנגדים כמו השרה, להרחבת הרחבה.

בנוסף, כאשר יעביר ראש הממשלה את השרה רגב מתפקידה, הדבר יעבור להכרעת ועדת שרים, שם חברים בנוסף ליו"ר הוועדה, גם השרים אזולאי ושקד, מה שאומר שההכרעה בידי שרת המשפטים איילת שקד מאחר והשר אזולאי צפוי להתנגד.

השרה רגב התייחסה לפרסום על יוזמת נתניהו להדיחה מראשות הוועדה, בדף הפייסבוק שלה, וכה כתבה: "בחודשים האחרונים התלבטתי קשות. מצפוני לא נתן לי שקט. לא יכולתי לאשר את מתווה הכותל באופן שהיה פוגע בסדרי עולם. דרישת הרפורמים להפוך את הכותל למקום בו נשים וגברים מתפללים יחד, לא מקובלת עליי ולא על מורשת ישראל".

רגב כתבה, "החלטתי להיות נאמנה למצפוני ולכן הודעתי לראש הממשלה שאין בכוונתי לאשר את מתווה הכותל מתוקף סמכותי כיו"ר הוועדה למקומות קדושים. כל אדם רשאי לבקר בכותל ולשאת את תפילתו לבורא עולם, ובתנאי שיעשה זאת מתוך כבוד למקום ולמורשת ישראל. שבנו אל הקדוש שבמקומותינו שלא על מנת לבזות אותו. כולי אמונה ותקווה שאנו נשמור על קדושת הכותל ונכבד אותו".
מירי רגב מתווה הכותל רפרומים דוד אזולאי הדחה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד