י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

ניצחון חלקי לנציג הגוראי בעתירתו נגד ראה"ע: התוכנית הוקפאה

לאחר שעתר לבית המשפט נגד ראש העיר ניר ברקת, בית המשפט קיבל חלקית את טענותיו של הנציג הגוראי יוחנן ויצמן, וקבע כי התוכנית שאושרה בוועדה המחוזית תוקפא • העירייה או העומד בראשה, יאלצו להגיב לטענות של ויצמן תוך עשרה ימים

צילום: קובי הר צבי
צילום: קובי הר צבי



פרסום ראשון: יממה לאחר שהגיש חבר מועצת העיר ירושלים יוחנן ויצמן, עתירה נגד ראש העיר, בית המשפט שולל את רוב בקשותיו של ויצמן, אך משאיר תקווה עיקרית.

בפסיקה שנתן היום השופט אמנון דראל, הוא קובע, כי המועצה הארצית תהיה קשובה להארכת מועד הגשת הערר, עד לבירור המשפטי של טענות העותר.

משמעות הדברים הם, כי התוכנית שאושרה ע"י הוועדה המחוזית לאישור התב"ע של מתחם התחנה תוקפא עד לבירור בבית המשפט. לאחר הבירור יוכלו ויצמן או אחרים לערר לוועדה הארצית על התוכנית שהחרדים מתנגדים לה. והדבר יתברר תוך עשרה ימים, במהלכם יאלצו ראש העיר או העירייה, להשיב לבית המשפט על הטענות.

השופט שלל את יתר טענותיו של וויצמן, שדרש בנוסף גם לקבל סעדים בעניין ההצעה לסדר שהגישו החרדים, בהם בקשה לערר נגד הוועדה המחוזית, שאישרה את מתחם התחנה וכן לממן ייעוץ משפטי לעניין.









כזכור, חבר מועצת העיר יוחנן ויצמן, עתר לבית המשפט כנגד ראש העיר שהודיע כי לא יקיים את החלטת המועצה בהתאם לחוות דעת משפטית שקיבל מהיועמ"ש של העירייה אלי מלכא.

בעתירה שהגיש ויצמן לבית המשפט באמצעות עו"ד מרינה צייגר, מבקש חבר המועצה הגוראי מראש העיר לקיים את החלטת מועצת העיר, בנוסף מבקש ויצמן מבית המשפט להגיש את העתירה לועדה הארצית במועד וברק זמן הקבוע בחוק בו ניתן להגיש ערר על הועדה המחוזית (30 יום).

וכן, סעד זמני על הועדה המחוזית לעכב את התוקף של התוכנית של אישור התבע למתחם התחנה, בנוסף מבקש ויצמן שהועדה הארצית לתכנון ובניה תאריך את הזמן בו ניתן לערר על החלטות הוועדה המחוזית מאחר שרק ראש העיר יכול לחתום על עירור וכעת הדבר החל בהליך משפטי.

בין הנימוקים אותם מפרטת עורכת הדין של ויצמן נכתב כי ברקת "מזלזל בהחלטות המועצה תוך הצהרה ברורה לפרוטוקול כי הוא איננו מתכוון לקיים את החלטת המועצה".

כזכור, מאבק החרדים במתחם התחנה מצוי לאחרונה בעיצומה של דרמה פוליטית של ממש במועצת העיר ירושלים, לאחר שהנציגים החרדים העלו את הנושא לדיון מחדש, שנתיים וחצי לאחר שאושר ע"י אחד מנציגי החרדים שיצא מההצבעה.

בשבועות האחרונים העלו שוב את הנושא, לאחר שהוועדה המחוזית אישרה את התוכנית, אך חברי המועצה ביקשו לקיים ישיבה שלא מן המניין כדי לדרוש מעיריית ירושלים לערר לועדת הארצית.

ברקת סירב לקיים את הדיון ובאופן תקדימי בעקבות דרישת החרדים כפה הממונה על המחוז מטעם משרד הפנים על ברקת לכנס ישיבה שלא מן המניין.



יוחנן ויצמן מתחם התחנה בית המשפט ניר ברקת עתירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד