י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

פיצוץ: רה"ע מדיח את מחזיק התיק הגוראי

ראש העיר ירושלים, ניר ברקת, פנה הבוקר בהודעה רשמית לסיעת 'אגודת ישראל' העירונית, לפיה הוא מתכוון להדיח את חבר המועצה יוחנן ויצמן, מהקואליציה כמחזיק תיק תחבורה ציבורית. ב'אגודה' איימו בתגובה בפרישה קבוצתית, הצפויה להוביל ליציאת קבוצתית של הסיעות החרדיות מהקואליציה

ויצמן. צילום: שלומי כהן
ויצמן. צילום: שלומי כהן



דרמה בכיכר ספרא: האם 'אגודת ישראל' בדרך לפרישה מהקואליציה? ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, פנה הבוקר (חמישי) לנציגי 'אגודת ישראל, סגן ראש העיר יוסי דייטש, יו"ר הסיעה יעקב הלפרין וליתר חברי המועצה, ואמר להם, כי הוא מתכנן להדיח מהקואליציה העירונית את חבר סיעתם, יוחנן ויצמן.

איום ההדחה מגיע בתגובה לעתירתו של ויצמן לבית המשפט נגד ברקת, שכזכור, הסתיימה בנצחונו של חבר המועצה הגוראי. ויצמן מכהן כמחזיק תיק תחבורה ציבורית בעירייה.

נציגי 'אגודת ישראל' השיבו לברקת, כי במידה וידיח את ויצמן מתפקידו, בשל המאבק שניהל לקדושת השבת, הם יתפטרו מהקואליציה העירונית. ההערכה השוררת בספרא, היא כי לו יתבצע הצעד הדרמטי, יתר הסיעות החרדיות ילכו בעקבות 'אגודת ישראל' ויפרשו גם הן מהקואליציה העירונית. במצב שכזה, יישארו בקואליציה רק חברי סיעתו של ברקת 'ירושלים תצליח', לצד המועמד משה ליאון, ויעל ענתבי, דב קלמנוביץ וחגית משה.

כזכור, ויצמן עצר לבית המשפט, שיחייב את ראש העיר לערער למועצה הארצית לתכנון ובניה נגד תכנית מתחם התחנה המחלל שבת. עתירת ויצמן הגיעה בעקבות ישיבת מועצה שלא מן המניין שהוזמנה על ידי כל הנציגים החרדים, במהלכה אושר ברוב של 16 תומכים מול 11 מתנגדים כי העירייה תערער למועצה הארצית. ראש העיר סירב לערער ונופף בחוות דעת של היועץ המשפטי לעירייה, שטען כי אין זה בסמכות חברי המועצה.

הנציגים החרדיים מצדם הביאו חוות דעת פרטית שזה בסמכות העירייה. בסופו של דבר זה הוכרע בבית המשפט, שהעניק שבועיים נוספים להגיש את הערעור למועצה הארצית.
מתחם התחנה ניר ברקת יוחנן ויצמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד