י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

החיבור המפתיע: הבקשה הזהה של הבת והנכדה

שתי ילדות ניגשו למורתן, בבקשה להכריז על שתי שמות לתפילה האחת, על אמה והאחרת על סבה, רק בערב נודע כי יש קשר בין המקרים

אילוסטרציה. צילום: pixabay
אילוסטרציה. צילום: pixabay

 


סיפור מפתיע התרחש אתמול (רביעי) בבית ספר חרדי באחד מיישובי גוש עציון. ילדה ניגשה למורה שלה וביקשה שתכריז בבית הספר, להתפלל על סבא שלה שעובר ניתוח השתלת כליה, לאחר שבשנים האחרונות הוא סבל ייסורים קשים וטופל בדיאליזה.

זמן קצר אחר כך, חברתה של הילדה לאותה כיתה, ניגשה גם היא למורה וביקשה שתכריז בבית הספר להתפלל על אמה שתורמת היום כליה לאדם מבוגר שחולה מאוד.

בערב, נודע במפתיע לשתי הילדות כי מדובר באותה השתלה. אשירה, האם תרמה את אחת מכליותיה למרדכי הסב, שאותו איננה מכירה ולא פגשה מעולם.

יצוין, כי ההשתלה שהתקיימה בבית החולים 'הדסה עין כרם' בירושלים, היא ההשתלה מספר 558 של ארגון "מתנת חיים", שחולל מהפכה של ממש בסדר גודל עולמי בתחום תרומות הכליה מתורמים מתנדבים.

יו"ר הארגון הרב ישעיהו הבר, הוסיף וסיפר ל'בחדרי חרדים': "דבר נוסף המייחד את ההשתלה הזו, היא כי התורמת, אם לשישה, תושבת פני קדם, אחות אונקולגית במקצועה, איננה הראשונה במשפחתה שתרמה כליה, גם בעלה מנחם, איש רפואה ידוע, תרם כליה לפני כארבע שנים".

לדבריו: "בזמנו, כאשר מנחם תרם את כלייתו לאחד מבכירי הרופאים המנתחים בארץ שנזקק להשתלה, ביקש המושתל, אותו רופא נודע, להעניק כהכרת תודה, מתנה כלשהי למיטיבו אשר סירב בנחרצות לקבל כלום, גם לא זר פרחים, ואז הגה רעיון, ואותו פרופסור תרם ספר תורה מהודר, לבית הכנסת בישוב פני קדם, שם מתגורר תורם הכליה, ועל הפרוכת מופיעה הקדשה מרגשת: 'נתרם לזכותם ולכבודם של מצילי החיים , אנשי "מתנת חיים" והרב ישעיהו הבר בהוקרה מפרופסור בלינקי'".

השתלת כלייה מתנת חיים הרב ישעיהו הבר תלמידות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד