י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

אמה של שובה מתחננת: חלה החמרה, תתפללו

אמה של תלמידת האולפנה בת ה-18 שנפצעה בפיגוע דקירה אכזרי, מבקשת מעם ישראל להעתיר עבור בתה, שובה בת מלכה. מוקדם יותר היום הגישה הפרקליטות כתב אישום כנגד המחבל שדקר את שובה ופצע אותה קשות. מעובדות כתב האישום עולה כי הלה חש שנאה כלפי יהודים מאז מות חבריו בעת פיגוע שביצעו, וכי החליט לפגוע בנערה לאחר שהבחין שהיא בעלת חזות יהודית דתית, ואז דקר אותה שוב ושוב בשתי סכינים

מעצר המחבל
מעצר המחבל



מיכל מלכה, אמה של שובה, נערת האולפנה בת ה-18 ממגדל העמק שנפצעה קשות בפיגוע אכזרי לאחרונה, מבקשת מעם ישראל להעתיר שוב בתפילה עבור בתה, שובה בת מלכה.

"רציתי לבקש מכן עוד קצת תפילות", כתבה מיכל בדף הפייסבוק. "אתמול הוחזרנו לבית החולים. חלה החמרה במצבה של שובה בת מיכל. מסתבר שהחורים בריאה של שובה, לא מתאחים לבד כמו שציפו. יש דימום פנימי וייתכן שתצטרך ניתוח הבוקר. עוד כמה תפילות של ילדי ישראל יכולים להרים את המצב".

מוקדם יותר היום (חמישי) הגישה פרקליטות מחוז צפון – פלילי, לבית המשפט המחוזי בנצרת כתב אישום נגד נור אלדין שינאוי, בן 20 תושב ג'נין, בגין עבירות של ניסיון לרצח בנסיבות מעשה טרור, הכנה לרצח בנסיבות מעשה טרור, החזקת סכין, וכן ריבוי מקרים של שהייה בלתי חוקית בישראל.

מעובדות כתב האישום, שהוגש באמצעות עוה"ד עמוס דניאלי, עולה כי ביום 27.12.15 נהרגו חבריו של הנאשם, מחמוד ונור סבאענה, במהלך פיגוע דקירה שביצעו כנגד חיילים במחסום חווארה, בכניסה לשכם. מאז מותם של חבריו, חש הנאשם שנאה כלפי יהודים, וכלפי יהודים דתיים בפרט.

ביום 04.03.18 נכנס המחבל לישראל, תוך שימוש בהיתר חד יומי למטרות תיירות, ביחד עם קבוצת מטיילים פלסטינים, אשר טיילה בחיפה ובטבריה.







בהגיע הקבוצה לטבריה, עזב את הקבוצה, ונסע באוטובוס לאכסאל. מאז ועד לביצוע הפיגוע שלא כדין בישראל, ועבד בעבודות מזדמנות.

במהלך שהותו בישראל גמלה בליבו ההחלטה לרצוח יהודי. הוא הצטייד בשתי סכינים, ולפני שבועיים וחצי נסע לעפולה וחיפש מטרה מתאימה לביצוע הפיגוע. המחבל ירד בתחנת האוטובוס בצומת הרחובות יהושע חנקין והבנים, באותה העת, המתינה בתחנה תלמידת האולפנה, שובה בת ה-18.

המחבל הבחין כי הנערה בעלת חזות יהודית דתית, והחליט כי היא יעד מתאים לביצוע הפיגוע. הנאשם התנפל על הנערה ודקר אותה פעמים רבות באכזריות. לאחר שסבר כי גרם למותה של הנערה, נמלט מהמקום. לאחר סריקות הוא נורה ונעצר.



הפרקליטות ביקשה מביהמ"ש להורות על מעצרו של הנאשם עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו.
שובה מלכה פיגוע בעפולה כתב אישום נור שינאוי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד