י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

סערת האתיופים: "בד"ץ העדה" מקפיא את הכשרות מ'ברקן'

בד"ץ 'העדה החרדית' החליט הערב להקפיא את הכשרות ביקבי ברקן, בשל החלטת חברת 'טמפו' להחזיר את האתיופים לעבודה ביקב, כך חשף העיתונאי אוריה אלקיים

צילום אילוסטרציה: יונתן זינדל, פלאש 90
צילום אילוסטרציה: יונתן זינדל, פלאש 90 צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



סערת 'העדה החרדית' ובני העדה האתיופית לא יורדת מסדר היום - העיתונאי אוריה אלקיים חושף הערב (חמישי) כי בשל החלטת חברת 'טמפו' להחזיר את האתיופים לעבודה ביקבי ברקן, בד"ץ 'העדה החרדית' לא יעניק את כשרותו מהמפעל.

ע"פ הדיווח, בקרוב היו אמורות חותמות הכשרות של הבד"ץ להתנוסס על בקבוקי היין, אך בעקבות הסערה וחזרת העובדים בני העדה האתיופית למחלקות הייצור, הוחלט להקפיא את מתן הכשרות. ב'עדה החרדית' טוענים שזו היתה בקשה של היקב, אך סביר שגם הם לא אהבו לראות את העובדים חוזרים לתפקידיהם המקוריים.

כזכור, בערבו של יום שני השבוע פרסם הכתב אוריה אלקיים ב'כאן11', תחקיר ממנו עלה כי בעקבות הנחיית בד"ץ 'העדה החרדית', נאסר על עובדים אתיופים לגעת ביין ב'יקבי ברקן' שבהשגחת ההכשר הפופולרי, ועקב כך הם פוטרו ממשרתם. 

אלא שלאחר יממה סוערת בתקשורת, חברת 'טמפו' החליטה כי תשיב את האתיופים שפוטרו לעבודתם - ז'ק בר מנכ"ל קבוצת 'טמפו' אליה משתייך 'יקב ברקן', שעמד בעין הסערה, פרסם הודעה בה כתב כי "קבוצת טמפו-ברקן מקדמת העסקה שוויונית ומתנגדת לכל גילוי של גזענות או אפליה. כפי שיו"ר ומנכ"ל טמפו מר ז'ק בר הודיע הבוקר, בטמפו עובדים מיטב אזרחי ישראל, ללא הבדל דת, גזע ומין", נאמר עוד.

בחברה הוסיפו בהודעתם: "מכיוון שנקלענו לסיטואציה שאיננה קשורה בנו, והבנו שאנו נגררים לסיטואציה פוליטית כזו או אחרת, ומכיוון שכל עובדינו יקרים לנו במידה שווה, נתן מנכ"ל החברה הנחיה מיידית שלא להזיז אף עובד מתפקידו. יודגש שבכל מקרה, גם אם היה זז מתפקידו אחד העובדים, לא הייתה נפגעת פרנסתו".

אז אם חשבנו שהסאגה הסתיימה, הרי שלא בעקבות החלטת בד"ץ 'העדה החרדית' להקפיא את הענקת הכשרות ליקב.

יצויין, כי ‏מנכ"ל בד"ץ העדה החרדית טוען שהכשרות מוקפאת רק בחלק מפסי הייצור של היקב, "עד שייעשה בירור לגבי עובד ממוצא אתיופי"
סערת האתיופים יישוב ברקן העדה החרדית הקפאת הכשרות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד