י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

גובר החשש לחיי הבחור: נעדר מעל 48 שעות - החיפושים נמשכים

מתנדבים רבים ממשיכים לחפש אחר בחור הישיבה ששכר קייאק בהרצליה, ולאחר שנעדר כ-12 שעות דווח כי אבד הקשר עמו הקייאק אותר עזוב בלב ים "גובה הגלים גבוה, מה שמונע מהצוללנים לבצע חיפוש יסודי יותר" • תיעוד לילי מהחיפושים

גובר החשש לחיי הבחור: נעדר מעל 48 שעות - החיפושים נמשכים
דוברות זקא



לאחר 48 שעות של היעדרות, חשש לחייו של בחור הישיבה אליהו אדלר, בן ה-27 מירושלים.

החיפושים אחריו נמשכים כל העת, בלב ימה של הרצליה, גם במהלך הלילה חתרו מתנדבים, באמצעות סירות וכן צוללנים ירדו אל המצולות, אך נכון לשעה זו, הוא טרם אותר והחשש לחייו גובר ועולה.

יחידת הצוללים של זק"א פעלה במשך הלילה בחיפושים מורכבים אחר אדלר שנעדר מאז יום רביעי אחר הצהריים, לאחר ששכר קייאק באחד מחופי הרצליה ומאז נעלמו עקבותיו.


(צילום: דוברות זק"א)

הפעולות החלו כבר בשעות אחר הצהרים ע"י צוות תשאול של היחידה, שליקט כל פיסת מידע ועדויות על מנת לקבוע את תא שטח החיפוש, לאחר שהתקבלה תמונת מצב וניתן היה להבין היכן במדוייק התרחש האירוע, יצא צוות של 6 צוללים על 2 סירות וביצע סריקות בתנאי ים קשים.

חיים אוטמזגין מפקד היחידות המיוחדות תיאר בשיחה עם 'בחדרי חרדים', "מדובר במשימה מורכבת, הקצנו למשימה 25 צוללים, שהיו אמורים לצלול לפנות בוקר, מאחר וההבנה שיש נעדר בים וההודעה על היעדרותו התקבלה למעלה מ-12 שעות מההתרחשות, חובה לבצע תשאול ועבודת חקר כדי לייצר קצה חוט מאיפוא להתחיל בים התיכון הגדול", הוא מסביר.

"בנוסף יש לקחת בחשבון, גובה גלים מאוד גבוה, שמונע מצוללים את היכולת לבצע חיפוש יסודי ואף מסכן אותם ולכן התחלנו במשימה נקודתית עם סירה ונמשיך את החיפוש לאחר שהים יירגע ככל שיהיה בכך צורך". מסכם חיים.

בתוך כך, ל'בחדרי חרדים' נודע, כי בהוראת פוסק הלכה, מתנדבי זק"א יפסיקו את החיפושים עם כניסת השבת, ויחדשו אותם עם צאת השבת, במידה ולא יימצא במהלך השבת על ידי המשטרה שתמשיך בחיפושים.

החיפושים הלילה. צילום: דוברות זקא









כזכור, אתמול (חמישי) דווח כי כוחות משטרה הכוללים סירות שיטור ימי, מסוק משטרתי, וכן ספינת דבור של צה"ל, מבצעים סריקות נרחבות אחר צעיר חרדי כבן 27, שנכנס שלשום (רביעי) לים באזור הרצליה ומאז נעלמו עקבותיו.

בצהריי חמישי התקבל דיווח במשטרה מבני משפחתו של הצעיר החרדי מירושלים, כי שכר קייאק באזור חוף הים בהרצליה, ומאז נעלמו עקבותיו. המשטרה פתחה בסריקות, וכעבור כמה שעות איתרה על החוף את הקייאק במרחק של כקילומטר מנקודת היציאה המשוערת של הצעיר לים.

מאז וכאמור, גם הלילה נמשכו החיפושים אחריו בכל האמצעים, גם ברגעים אלו הם נמשכים במטרה לגלות מה עלה בגורלו.

בתוך כך, הבוקר (שישי) דווח ב'בחדרי', כי שוטרי שיטור ימי בכנרת חילצו, ארבעה נערים שנסחפו מאות מטרים מקו החוף: אזרח שבילה אתמול (חמישי) בשעות הערב המוקדמות בחוף השיקמים בכנרת, דיווח למשטרה שהבחין בסירה שנסחפה מאות מטרים מקו החוף.

שוטרי שיטור ימי כנרת, הוזנקו למקום, ותוך דקות ספורות שוטר רכוב על אופנוע ים משטרתי איתר את סירת הגומי במרחק של כ-600 מטרים מקו החוף. על גבי הסירה, היו שני נערים ובתוך המים שני נערים נוספים כבני 17 מירושלים.

הצעירים אותרו כשהם באפיסת כוחות, לאחר שניסו לחתור לחוף ללא הצלחה. שוטרי השיטור הימי העבירו את הנערים בריאים ושלמים לחוף מבטחים.

"ההמלצות וההנחיות שאנחנו מעבירים לציבור ניתנות מניסיון מצטבר ומאירועים שלצערנו הסתיימו באובדן חיי אדם. משמעת ואחריות אישית מצילות חיים", נמסר מהמשטרה.
אליהו אדלר נעדר חיפושים הרצליה חשש לחייו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד