י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

הפיתרון של אטילה: "לא צריך חרדים בצבא"

בעוד רוב רובם של אנשי התקשורת מפמפמים השכם והערב על גיוס חרדים לצבא ועל שוויון בנטל, ועוד כהנה וכהנה סיסמאות נבובות, אחד הפרשנים הבכירים והנחשבים בישראל, מפתיע ואומר כי לגיוס החרדים לצבא אין אפקטיביות וכי הם צריכים להועיל בתחום אחר

מחאה נגד חוק הגיוס. צילום: קובי גדעון, לע''מ
מחאה נגד חוק הגיוס. צילום: קובי גדעון, לע''מ



"צריך לדחוף את החרדים לעבוד, לא צריך אותם בצבא". כך סובר הפרשן הפוליטי הבכיר של אתר Ynet אטילה שומפלבי, שאמר את הדברים בראיון לתוכנית של סיוון כהן ב-103FM ונשאל לגבי חוק הגיוס החדש, עליו מתכתשים הקואליציה והאופוזיציה, כשכל אחד מנסה למשוך לכיוונו, כשהחכי"ם החרדים נלחמים נגדו, אך מקווים שהוא יעבור, כי החוק הוא הדבר הכי טוב שיכול להיות, אך לאחר שהרבנים החליטו להתנגד לחוק, הם לא יוכלו להצביע בעד החוק, מה שבעצם הם רוצים, שהחוק יעבור כי הוא טוב, אך זו בלבד, שמעבר החוק לא יהיה רשום על שמם. "אוי לי מיוצרי ואוי לי מיצרי".

אטילה אמר בשידור, כי שילובם של החרדים בחברה הישראלית חשוב יותר, מלגרור עשרות אלפי חרדים לצבא, מאחר וצה"ל לא צריך אלפי חרדים נוספים, חשוב יותר שהחרדים שלא לומדים, יצאו לשוק העבודה.

אטילה תהה, "האם זה באמת האינטרס של כולנו שהחרדים יתגייסו, או שהחרדים יצאו לשוק העבודה, האם חשוב שכמה אלפי חרדים יתגייסו, או כמה עשרות אלפי חרדים יצאו לשוק העבודה".



שומפלבי. צילום: פלאש 90צילום: שומפלבי. צילום: פלאש 90
שומפלבי. צילום: פלאש 90


"המאבק של כל המעורבים בחוק הגיוס לגבי, האם יתגייסו 2,300 או 2,400 הוא לא רציני, 100 לפה או 100 לשם זה לא מה שיפתור את בעיית הכלכלה הישראלית, אם החרדים יצאו לעבוד זה יועיל למדינה הרבה יותר, צריך לדחוף את החרדים לעבוד".

ל'בחדרי חרדים' הוסיף שומפלבי ואמר, כי "נכון שההצעה שלי לא שיוויונית מאחר שחילונים כן מתגייסים, אבל הגיוס לצה"ל יגיע מצידם של החרדים לבד, אין שום סיבה לכפות על בחור חרדי להתגייס, זה לא מועיל לאף אחד, צריך שצעיר חרדי שרוצה להתפרנס יוכל לעשות את זה בצורה הטובה ביותר, הצבא לא צריך 40,000 חרדים אצלו, אין מה לעשות עם כמות כזו של חרדים בצבא".
אטילה שומפלבי גיוס חרדים שילוב חרדים בעבודה תעסוקה כלכלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד