י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

שוב עיכוב: החסידים הועברו לטיסה אחרת והתבקשו לשבת ע"י נשים

נושא הזזת הנשים בטיסה לא יורד מסדר היום. והפעם הסיפור שונה, חרדים הועברו מטיסה בחברה פולנית לאוסטרית, ומוקמו לצד נשים נוסעים הפסידו טיסות המשך וכעסו החברה מתנצלת על החילופין ועל העיכוב: "העלתם למטוס נעשתה ברגע האחרון" לפיד: "קבוצה חשוכה. אם פעם אחת יורידו אותם מהטיסה בלי היסוסים ובלי החזר כספי, החרפה הזו תפסק"

צילום באדיבות ynet
צילום באדיבות ynet



שוב חרדים סרבו לשבת ליד נשים, והמטוס המריא באיחור, הפעם עם חברת "אוסטריאן איירליינס" האוסטרית.

זה קרה ביום שישי, 26 חרדים מהזרם החסידי, סירבו לשבת במטוס של חברת התעופה האוסטרית "אוסטריאן איירליינס", היות והמקומות היו ליד נשים. כך מדווח איתי בלומנטל ב-Ynet.

הם גרמו לאיחור של כ-40 דקות בהמראת המטוס לווינה בירת אוסטריה.

הבלאגן הגדול החל, כשקבוצת החסידים הייתה אמורה להמריא לווינה עם חברת התעופה הפולנית LOT, אך ברגע האחרון הטיסה שלהם בוטלה, והם הועברו למטוס 'אוסטריאן איירליינס', מה שהביא אותם לקבל מקומות ליד נשים, כשהם פזורים בכל המטוס, והם לא הסכימו לכך.

בלומנטל מדווח, כי "הדיילות ניסו לשכנע אותם, אבל כלום לא עזר", עד כדי כך שהטייס יצא בעצמו מהקוקפיט ושכנע נשים לעבור מקום.

הטיסה OS860 הייתה אמורה להמריא בשעה 6:15 בבוקר, והמטוס המריא בסופו של דבר רק בשעה 6:53.

נוסעים שנחתו באיחור בוינה, הפסידו את טיסת ההמשך, ונאלצו לחכות שעות נוספות לטיסה נוספת.

איתי בלומנטל הביא את תגובת חברת 'אוסטריאן איירליינס', שמסרה כדלהלן: "אנו מתנצלים במידה ונגרמה אי נוחות לנוסעינו. הטיסה התעכבה בשל העלאה והושבה של נוסעי חברת התעופה LOT שטיסתם בוטלה והעלתם למטוס נעשתה ברגע האחרון. היות ומדובר בקבוצת נוסעים גדולה, בת 26 איש, צוות המטוס עשה כל שביכולתו על מנת לעזור לנוסעים עד כמה שניתן".

הסיפור הזה מצטרף לסיפור נוסף שעורר סערה בשבוע שעבר. כזכור, מנכ"ל אל על אמר לאחר המקרה שבו ארבעה חרדים סירבו לפני כשבוע לשבת ליד נשים, כי "נוסע שיסרב לשבת ליד נוסע אחר, יורד מהטיסה".

גונן אוסישקין, מנכ״ל 'אל על', הגיב על פוסט שפרסם ברק עילם מנכ"ל חברת "אייס", אחת מחברות התוכנה והמיחשוב מהחשובות בעולם, בפוסט שנכתב בשפה האנגלית נאמר. "אנו בחברת נייס לא ננהל עסקים עם חברות שמפלות על רקע גזע מין ודת, נייס לא תטוס עם חברת 'אל על' כל עוד הנהלים והפעולות המפלות נגד נשים לא ישונו".

כזכור, כפי שפורסם ב'בחדרי חרדים', פוסט שפרסם נוסע שטס בטיסת אל על 002 מנמל התעופה קנדי בניו יורק לתל אביב ביום חמישי לפני עשרה ימים, הביא גולשים ברשת להסית נגד החרדים.

חן רותם הנוסע כתב בחשבון הפייסבוק שלו את הפוסט הבא: "טיסה 002 של אל על מקנדי לבן גוריון. שעת המראה מתוכננת: שש בערב. כולם עולים, מתיישבים במקומותיהם. מחכים. מתחיל בלגן. ארבעה חרדים שעלו לטיסה מסרבים לשבת ליד נשים. (אחד מהם, אדוק וסגפן במיוחד, עלה למטוס כשעיניו עצומות בחוזקה, מובל ביד על ידי חברו - ונשאר כך לכל אורך הטיסה) הצוות מנסה לפתור את העניין. זה לא הולך. הדיילות מפנות מקום לגברים הסמכותיים שעל הסיפון".

בסוף, אחרי דקות ארוכות של משא ומתן, הצוות נכנע. ואז מתחיל תהליך דיפלומטי וממושך של הזזת נוסעות ממקומן, כדי לפנות שורת כסאות לארבעת החרדים".

בסופו של דבר שתי נשים קמו ממקומן, כדי שהטיסה לא תמשיך להתעכב, אחרי שהתעכבה שעה ורבע.

יו"ר 'יש עתיד' יאיר לפיד, הגיב בחשבון הטוויטר שלו לפרסום ב-ynet וכתב: "‏שוב קבוצה חשוכה של חרדים הזיזו והשפילו נשים בטיסה. אם פעם אחת יורידו אותם מהטיסה בלי היסוסים ובלי החזר כספי, החרפה הזו תפסק".
אוסטריאן איירליינס עיכוב בטיסה חרדים בטיסה הזזת נוסעים LOT

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד