י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

קרב סכינים באופוזיציה • המחנ"צ יהפוך את ההצבעה על הגיוס לאי אמון - 'יש עתיד' תתנגד

לקראת ההצבעה בשני על חוק הגיוס בקריאה ראשונה, התכתשות של ממש בין סיעות האופוזיציה. 'המחנה הציוני' ו'מרצ' מתכוונים להתנגד לחוק ומנסים לגרור גם את 'יש עתיד' להצביע כמותם בדמות הפיכת ההצבעה לאי אמון בממשלה

גבאי / לפיד. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
גבאי / לפיד. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90



קרב סכינים באופוזיציה: לקראת ההצבעה על חוק הגיוס ביום שני, בסיעת 'המחנה הציוני' מודיעים, כי יהפכו את ההצבעה על החוק, להצבעת אמון בממשלה בתקווה כי סיעת 'יש עתיד' תחויב להצביע נגד החוק והחרדים לא יוכלו להתנגד ובכך לנסות להפיל את החוק.

"סיעת המחנה הציוני מתכננת להפוך את ההצבעה על החוק להצבעת אי-אמון בממשלה. המשמעות היא שמי שיצביע בעד החוק נותן לממשלת נתניהו עוד זמן קצוב עד הבחירות המיוחלות". נמסר מסיעת 'המחנה הציוני'.

יו״ר סיעת 'המחנה הציוני' ומרכז האופוזיציה ח"כ יואל חסון, אמר כי "לצערנו החוק הנוכחי בעייתי ומלא חורים שייעודו הבלעדי להמשיך לשטות בבג"צ תוך כדי קריצה למפלגות החרדיות".

לדברי חסון, "יש עתיד והמפלגות החרדיות יצטרכו להחליט אחת ולתמיד ביום שני הקרוב איפה הן עומדות: בעד או נגד הממשלה. הגיע זמנם לחשוף את פרצופם האמיתי".

גם בסיעת 'מרצ' ניסו לשכנע את 'יש עתיד' לשנות את עמדתם, וקראו ל'יש עתיד' להצביע נגד החוק ולהפילו יחד איתם.

יו"ר 'מרצ', חברת הכנסת תמר זנדברג אמרה, "אני לא מכירה אחריות חשובה יותר כאופוזיציה, מאשר להתגייס, להתאחד ולהפיל את הממשלה הכי רעה וקיצונית בתולדות המדינה. אנחנו רואים אופוזיציה שמסתכלת על מה שקורה בסקרים במקום לחשוב איך להפיל את הממשלה. כל יום רק מתווספות לה פרשות שחיתות בהקלטות ותמלילים, חוקי סיפוח ופגיעה בדמוקרטיה. זה הזמן להתאחד ולהפיל את הממשלה הזאת".

לדברי זנדברג, "חוק הגיוס הזה הוא הרי ישראבלוף, והראשונים לדעת זאת הם החרדים. הם אומרים בקריצת עין שיצביעו נגד אבל מאוד אוהבים את החוק. זו תהיה בדיחה אם מי שיציל את הממשלה זו יש עתיד מהאופוזיציה. אם יש הזדמנות להפיל ממשלה גרועה צריך להתאחד ולעשות את זה".

אלא שב'יש עתיד' הודיעו, כי למרות הכל, הם יצביעו בעד חוק הגיוס, יו"ר הסיעה חבר הכנסת עפר שלח הודיע, כי 'יש עתיד' לא תשנה את עמדתה ואמר, "אני מציע למחנה הציוני, שברח מההצבעה על גיוס החרדים בכנסת הקודמת וזחל לממשלה בכנסת הנוכחית, לא להטיף לנו לא על גיוס ולא על פעולה אופוזיציונית. יש עתיד תמשיך לעשות מה שטוב למדינה".

לא ברור כיצד ינהגו בסיעות החרדיות שהצהירו ביום ראשון החולף, כי יצביעו נגד החוק, וכאשר יצביעו נגד, משמעות הדברים - אי הבעת אי אמון בממשלה. ייתכן ובסיעות החרדיות יימנעו בלבד בהצבעה ביום שני.
המחנה הציוני יש עתיד הצבעת אי אמון חוק הגיוס אופוזיציה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד