ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

פרקליט המדינה: "לא מופרך ולא הזוי. כתב האישום מדבר בעד עצמו"

שי ניצן מתייחס לראשונה לכתב האישום שהוגש נגד שרה נתניהו בפרשת המעונות ולנושאים נוספים בתחומו, בראיון שהעניק ראשון ובלעדי שהעניק אמש ל'כאן11': "זה שיש עדי מדינה – זה דבר כמעט מובן מאליו, צעד משמעותי ביותר"

שי ניצן. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
שי ניצן. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90 צילום: יונתן זינדל פלאש 90



"לא מופרך ולא הזוי. אני לא מבין איך אפשר לקרוא לארוחות ממסעדות יוקרה במאות אלפי שקלים 'חמגשיות'. כתב האישום מדבר בעד עצמו. אם לא היה סיכוי סביר להרשעה – לא היינו מגישים אותו". כך אומר פרקליט המדינה שי ניצן בריאיון לתמר אלמוג ששודר אמש (מוצ"ש) ב'כאן 11', בהתייחסות ראשונה לכתב האישום שהוגש נגד רעיית ראש הממשלה, שרה נתניהו, בפרשת המעונות.

פרקליט המדינה דחה את הטענות שהטיחו משפחת נתניהו ואמר, "אם לדעתנו לא היה סיכוי סביר להרשעה - ודאי לא היינו מגישים את כתב האישום".

לגבי עדי המדינה נגד ראש הממשלה אמר הפרקליט הראשי, "בתיקי שחיתות ציבורית הדברים בדרך כלל נעשים במחשכים, והדרך לחשוף אותם לעיתים מחייבת לתת מעמד של עד מדינה לאחד השותפים לעבירה. זה שיש עדי מדינה – זה דבר כמעט מובן מאליו, צעד משמעותי ביותר".

לגבי עדותו של ניר חפץ, הפתיע ניצן ואמר כי "אין מספיק ראיות להגשת כתב אישום על סמך השיחות והדיבורים שנשמעו שם".

על הימשכות חקירות נתניהו אמר ניצן, אנו "מודעים לצורך הציבורי לטפל בתיקים האלה כמה שיותר מהר. אנחנו מחפשים את האמת, בתיקים לא פשוטים זה לוקח זמן. אם נפשל, אם יהיה אישום ויהיה זיכוי כי לא חקרנו נכון - זה יפגע אנושות באמון הציבור".

"לא נרתענו מפתיחת שלוש חקירות נגד ראש הממשלה; אנחנו בוחנים רק דבר אחד - את הראיות", הבהיר.

שי ניצן גם התייחס לטענת פרקליטי נתניהו, כי לראש ממשלה מותר לקבל מתנות מחברים: "שמענו את זה לפני 20 שנה בפרשת עזר ויצמן". הזכיר ניצן ואמר כי "בימים האלה, כשיש תיקים תלויים ועומדים שעוסקים בכך, לא ראוי שאתן כאן תשובה, כי זה מיד יכניס כמובן השלכה על ההחלטה שלנו".

במהלך הראיון ל'כאן11', התייחס פרקליט המדינה, גם לפרשיות השחיתות ברשות המקומיות ואמר כי "עושים מאמץ שכל התיקים שמתנהלים יגיעו להחלטה כמה שיותר מהר, כי מגיע לציבור לדעת אם נגד המועמד יש כתב אישום. מבחינה משפטית נאשמים יכולים להתמודד, לא הייתי מצביע לאדם שעומד לדין על שוחד".
כתב אישום שרה נתניהו חקירות נתניהו שי ניצן פרקליט המדינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד