י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

אנשי תקשורת ויח"צ חרדים נחקרו בפרשת דרעי

יואב יצחק חושף באתר 'news1', כי אנשי תקשורת ויח"צ חרדים, נחקרו בפרשת דרעי כמו כן הוא חושף, כי פרקליט המדינה הורה לזרז את החקירה והסיכומים לפני הבחירות ב-2019

דרעי. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
דרעי. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



פרקליט המדינה, שי ניצן, הורה לאחרונה לרשות המיסים ולמשטרה לזרז את החקירה והסיכומים בפרשת יו"ר ש"ס השר אריה דרעי. כך מדווח לראשונה העיתונאי יואב יצחק ב-News1.

הפרקליטות מבקשת להאיץ את הטיפול בחשדות נגד השר דרעי ולסיים בהקדם את הליכי השימוע והגשת כתב אישום עוד בטרם יתקיימו הבחירות המתוכננות לשנת 2019.

בפרשה מעורבים וחשודים כזכור, גם רעייתו יפה דרעי, ואחיו עורך הדין שלמה דרעי ואישים נוספים.

על פי הפרסום בnews1, פרקליט המדינה וגורמים נוספים המלווים את החקירה הפלילית, הגיעו כבר למסקנה, לפיה אין מנוס מהגשת כתב אישום נגד השר דרעי.

ל-News1 נודעו במקביל הפרטים כדלהלן, הנובעים מהחקירה המתקיימת בשיתוף רשות המיסים ומשטרת ישראל:

מהחקירה עולה חשד ליחסי הון-שלטון הנגועים בעבירות. כמו כן, העבירות העיקריות המיוחסות לשר אריה דרעי, הן עבירות מס וכן קבלת טובות הנאה - המוגדרות משפטית כעבירות שוחד ברף-הנמוך, בלא תמורה).

יואב יצחק מציין, כי במהלך החקירה נדרשו, עלו ובאו ואף נחקרו שורה ארוכה של גורמים. לדבריו, במהלך החקירה הנרחבת נחקרו שורה של גורמים שתרמו לעמותות שהפעילה רעייתו יפה דרעי, בתקופה שבעלה אריה דרעי מכהן כאיש ציבור.

על-פי החשד, חלק מהתרומות לעמותה של הגב' דרעי, היו בגדר נתינה אסורה, וזאת במיוחד מחמת זאת שחלק מהכספים נמשכו/הוצאו שלא כדין לבני משפחת דרעי ו/או למקורבים לה.

יצחק חושף פרט מעניין שלא נודע עד הלום. לדבריו, במסגרת החקירות בפרשת דרעי, נחקרו באזהרה בין הייתר, גם אנשי תקשורת, יחסי ציבור ופרסום, הנמנים עם המגזר החרדי - אשר שמם טרם הוזכר בתקשורת בפרשת דרעי.

לאור דרישת הפרקליטות, יאלצו במשטרה וברשות המיסים להאיץ את הטיפול בפרשת דרעי.

על-פי המסתמן, כפי שכבר דווח בעבר ב-News1, תוגש המלצה מצד רשות המיסים להגיש כתב אישום נגד אריה דרעי בגין עבירות מס חמורות.

לדברי יצחק, המשטרה תגיש המלצה להעמיד את השר דרעי לדין, בגין עבירות שוחד וקבלת דבר במרמה, ברף הנמוך. צוות החקירה המשותף למשטרה ולרשות המיסים יגיש מסמך אחד ובו ההמלצות.

'בחדרי חרדים' פנה ללשכת השר דרעי לקבלת תגובה, אך זו בוששה מלהגיע, עד לשעת פרסום הכתבה. לכשתתקבל נפרסם אותה במלואה.
שי ניצן אריה דרעי חקירות דרעי תקשורת חרדית יואב יצחק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד