י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

גם הורים חלוקים: תעודה זה טוב או רע?

שנת 2018 כבר הגיעה ואיתה גם הקידמה, אפילו במערכת החינוך. חוץ מחלוקת התעודות. סקר 'לובי נשי' בדק האם ההורים חושבים שהגיע הזמן לבטל את התעודות והתוצאה לגמרי לא חד משמעית

גם הורים חלוקים: תעודה זה טוב או רע?



כשחולקה התעודה האחרונה ביום שישי בצהריים הסתיימו 'הימים הנוראים' של התלמידות. התעודות העסיקו את התלמידות בשבת האחרונה ואולי יעסיקו אותן גם בימים הקרובים, אך לאחר מכן תתחיל הקייטנה והבנות יוכלו לשכוח מהדפים המלחיצים, אולי חוץ מתלמידות כיתה ז', שהתעודות הללו הן חלק מכרטיס הכניסה שלהן לסמינר.

למרות שחלוקת התעודות הסתיימה, שאלת החשיבות שלהן נשארה בעינה, כשסקר 'לובי נשי' ב'בחדרי חרדים' בחן האם בסיומה של שנת הלימודים תשע"ח עדיין יש מקום לתעודות ולהערכות שהן נושאות עמן.

נראה כי גם בקרב ההורים שהשיבו לסקר הדעות חלוקות. 31 אחוזים מההורים השיבו כי יש לבטל את התעודות באופן מעשי. "מדובר בפיסת נייר שהיא שארית למערכת החינוך הישנה", טענו המשיבים. מנגד השיבו 35 אחוזים מההורים כי אין לבטל את התעודות כי הילדים כל כך מתרגשים לקראתן והן מאפשרות להורה ולתלמיד הצצה אל המקום הלימודי שלו.

34 אחוזים הנותרים מבין המצביעים נקטו בגישה מתונה וטענו כי אין לבטל את חלוקת התעודות באופן שרירותי, אלא יש לשנות את הפורמט הקיים. בין המצביעות הייתה גם שירה כהן, מורה באחד מבית הספר בירושלים שטענה: "לכתוב תעודות זה שעות עבודה ארוכות למורות, זה מעמד מלחיץ לתלמידות ולפעמים גם מלחיץ להורים, אבל אני לא חושבת שנכון לוותר עליו, אולי לחשוב איך לשנות את הפורמט מתעודה שמורכבת מציונים לתעודה שמורכבת מהערכות והתקדמות למשל".
תעודות לימודים בית ספר מורות חופש הגדול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד