י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

מתקפה על משרד החוץ • הרה"ר ל'בחדרי': "התנהלות חסרת אחריות"

הסערה שהחלה בעקבות 'בחדרי', נמשכת. הרה"ר לישראל מגיב לסרטון שפרסם משרד החוץ המעודד נישואין שלא על פי ההלכה והמסורת היהודית ואומר כי הוא "מקווה שמישהו במשרד החוץ יתעשת ויתקן את הפרסום המדובר ויפה שעה אחת קודם"

הרב דוד לאו. צילום: דוד כהן, פלאש 90
הרב דוד לאו. צילום: דוד כהן, פלאש 90



סערת עידוד הנישואין האזרחיים מגיעה גם לפתחו של הרב הראשי. בעקבות הפרסום ב'בחדרי חרדים', הרה"ר הגאון הרב דוד לאו במתקפה נגד משרד החוץ, "יש לנו מחויבות כלפי הדור שלנו וכלפי הדורות הבאים, להמשיך את מסורת הדורות הקודמים".

מטעמו של הרב הראשי הגר"ד לאו נמסר ל'בחדרי חרדים': "אני מצפה ממשרד החוץ שהוא הקשר של מדינת ישראל אל העולם ואל יהדות התפוצות, לחשוב על העתיד ועל הטעויות והמכשולים שעלולים לנבוע עקב התנהלות זו. תפקידינו בעת הזו הוא לקחת אחריות, יש לנו מחויבות כלפי הדור שלנו וכלפי הדורות הבאים, להמשיך את מסורת הדורות הקודמים".

לדברי הרב הראשי, "להפיץ פרסום כזה בו יש גושפנקא לכאורה לנישואין שאינם לפי ההלכה זו התנהלות חסרת אחריות. אני מקווה כי מישהו במשרד החוץ יתעשת ויתקן את הפרסום המדובר ויפה שעה אחת קודם".

כזכור, דובר משרד החוץ עמנואל נחשון מסר ל'בחדרי חרדים', כי "בדומה לסרטונים אחרים של משרד החוץ, הסרט נועד להפצה ברחבי העולם ומציג, באמצעות אופנים שונים לחגוג נישואין, היבט נוסף של החברה הישראלית על כל גווניה ואין בו כל אמירה בעלת אופי פוליטי או דתי".

בכנסת לא מקבלים את התירוצים וגם חברי כנסת חרדים שהדבר נגע לליבם, שיגרו ל'בחדרי חרדים' תגובות נזעמות.

חבר הכנסת ינון אזולאי מש"ס הגיב ואמר ל'בחדרי חרדים', כי "ראש הממשלה מרבה לדבר על הצביעות של השמאל. מתברר שהיכן שיש חנופה לזרמים שמנסים לקעקע את היהדות - ביבי שוכח שהוא ראש הממשלה של העם היהודי".

אזולאי הוסיף וקרא לראש הממשלה המשמש גם כשר החוץ, "די לצביעות ולחנופה, די להכיר בזרמים שיש בהם ספק יהודים וכל מטרתם לקעקע את חומות היהדות".

ח"כ מיכאל מלכיאלי מש"ס הצטרף לרעהו והגיב גם הוא לפרסום, "משרד החוץ אמור להיות סמל ודוגמא של המדינה היהודית כלפי העולם. סרטון שכזה מהווה פגיעה חמורה וקשה בתדמית המדינה היהודית", אמר.

מלכיאלי קרא אף הוא להנהלת המשרד, "לתפוס שליטה על עניין הסברה שאמורה להיות על פי הלכה ולהימנע מהצגת סרטון שכזה".

כזכור, ביום שישי דווח ב'בחדרי חרדים', על כך שמשרד החוץ הפיץ ברשתות החברתיות, סרטון המעודד לעלות לישראל ולהינשא בין היתר שלא על פי ההלכה. בכותרת הסרטון נכתב: "יום הנשואין הוא יום בלתי נשכח בכל החיים, אז מה הדרך הטובה ביותר עבורכם להינשא?".

"בישראל יש מכלול אפשרויות להינשא", נכתב בנוסף בעמוד הרשמי של משרד החוץ שבו פורסם הסרטון הבעייתי. 

בסרטון נראים זוגות שנישאו באחרונה בישראל, במגוון דרכים. הזוג הראשון מספר על החתונה היהודית ועל טקס "החופה", ולטענתם, "בישראל יש את הדרך היהודית להתחתן, ומצאנו את שנינו שמחים, בדרך כלל חתונה יהודית מתחילה עם האורחים שמגיעים ואח"כ יש את עיקר הטקס 'החופה', רוב הזמן לוקח שעתיים עד שהחופה מתחילה. אנחנו החלטנו לשנות מעט את הדברים, קודם האורחים אכלו ורקדו ובסוף עשינו את החופה".

אולם כאן הגיע הקטע הבעייתי, כשזוג נוסף מספר על חתונה אזרחית שקיים רח"ל בישראל: "היה לנו מאוד חשוב שהטקס יהיה פרסונלי, התחתנו ביום שישי בשעות הצהרים, בין השדות ובטבע, לא היה לנו טקס יהודי, חבר שלנו חיתן אותנו ויחד כתבנו את כללי הטקס". הבעל מספר, "הרגשנו מאוד מחוברים לטקס, הרגשנו שהבאנו את הכיוון שלנו לטקס החופה".
הרב דוד לאו משרד החוץ נישואין אזרחיים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד