י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

הגרב"ד לחבר מועצת הפלג: "רק הגרי"ג קובע"

פרסום ראשון: פחות משבועיים אחרי ההקלטה שזעזעה את הפלג הירושלמי, 'בחדרי' חושף לראשונה כי חבר מועצת גדולי עולם התורה של הפלג נפגש עם חבר מועצת גדולי התורה של הזרם הליטאי המרכזי • הרבנים שוחחו על חוק הגיוס, והתייחסו גם להקלטה הדרמטית • הגרב"ד הצהיר בפני הגרב"צ: "אנחנו כפופים ומתבטלים לראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין - מה שהוא מורה, אנחנו שומעים ומצייתים"

הגרב"ד פוברסקי והגרב"צ בורדיאנסקי
הגרב"ד פוברסקי והגרב"צ בורדיאנסקי



לקראת ההצבעה על חוק הגיוס החדש, 'בחדרי חרדים' חושף כי בימים האחרונים הגיע הגאון רבי בן ציון בורדיאנסקי, מראשי ישיבת 'קול תורה' וחבר מועצת גדולי עולם התורה של 'הפלג הירושלמי', לביקור בלתי שגרתי במעונו של ראש ישיבת פוניבז', הגאון רבי ברוך דב פוברסקי, חבר מועצת גדולי התורה של 'דגל התורה'.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי הגרב"צ בורדיאנסקי, שהינו תלמידו של הגרב"ד עוד מישיבת פוניבז', אמר לראש הישיבה במהלך הפגישה כי הוא רוצה להביא בפניו את הבעיות שיש בחוק הגיוס החדש. הגרב"צ הוסיף כי ישנם בחוק פגמים גדולים וחמורים, וביקש מרה"י שיציג זאת בפני חברי מועצת גדולי התורה של 'דגל התורה', תוך שהוא מאשים את חברי הכנסת בכך שנותנים לדבריו יד לפשרות.

ראש הישיבה הגרב"ד פוברסקי השיב לגרב"צ על דבריו, כי: "אנחנו כפופים ומתבטלים לראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין - מה שהוא מורה, אנחנו שומעים ומצייתים".

הביקור נערך פחות משבועיים לאחר הקלטה דרמטית שזעזעה את הפלג הירושלמי, ופורסמה לראשונה ב'חדרי חרדים'. בהקלטה נשמע הגרב"צ מאשים קבוצת עסקנים שהשתלטה על ניהול העניינים בפלג, כשהיא מתיימרת לדעת טוב יותר מהרבנים מה רצה ראש הישיבה הגר"ש אויערבך זצ"ל, ומכריז: "אין מועצת ואין כלום".

במהלך פגישתו עם הגרב"ד, התייחס הגרב"צ להקלטה וסיפר כי פורסמו בשמו דברים נגד עסקני 'הפלג הירושלמי'. "מה' יצא הדבר ובודאי זה לטובה", התבטא הגרב"צ. על כך השיב ראש הישיבה הגרב"ד: "הכל מגיע בגלל שלא נשמעים לזקני הדור, אז חרב איש באחיו".
חוק הגיוס החדש הרב בן ציון בורדיאנסקי הרב ברוך דב פוברסקי הרב גרשון אדלשטיין הפלג הירושלמי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד