י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

נמצא הפתרון? השרים אישרו את 'חוק יסמין'

החוק שאמור למנוע התעללות בפעוטות ובחסרי ישע עבר היום בוועדת השרים לחקיקה. האם אנחנו בדרך לפתרון משבר האמון בין ההורים למעונות?

נמצא הפתרון? השרים אישרו את 'חוק יסמין'
גן ילדים. אילוסטרציה צילום: pixabay



ועדת השרים לחקיקה אישרה היום (א') את החוק להצבת מצלמות במשפחתונים ובמעונות. בעקבות המקרים האחרונים שנחשפו, שהקשה שבהם הוא מותה של התינוקת יסמין וינטה במעון בו שהתה, קודם החוק של ח"כ יפעת שאשא ביטון והועלה להצבעה במהירות.

ביום רביעי הקרוב יעלה החוק לקריאה טרומית במליאה ולאחר מכן יעבור לדיונים בוועדה ולקריאות במליאה עד לאישורו הסופי.

החוק, שמכונה "חוק יסמין וינטה", עלה לאישור בוועדה לאחר שהושגה הסכמה בין השר חיים כץ, משרד המשפטים והיועץ המשפטי לממשלה לחברת הכנסת שאשא ביטון על כך שבשלב הראשון לא יהיה חיוב להצבת המצלמות במעונות ובגנים, אלא יינתנו תמריצים לאותם מוסדות שכן יחליטו להציב מצלמות.

הצבת המצלמות נועדה להרתעה ולמניעה של מקרי התעללות בתינוקות ובפעוטות חסרי ישע וכן לטיהור שמן של מטפלות במקרה שהן נחשדות באלימות.

כזכור, לפני כחודש נחשף מקרה התעללות מזעזע במעון 'מאשה והדב' בפתח תקווה, בו הסייעת הטיחה את התינוקת יסמין וינטה על מזרון, עטפה את ראשה בשמיכה ולא אפשרה לה לנשום עד שיסמין נפטרה. בעקבות המקרה גילו הורים נוספים מקרי התעללות בגנים בהם שוהים ילדיהם והדרישה לפעולה גברה. החוק בא לענות על הצורך בפיקוח תמידי ובהרתעה במקרים מסוימים.
יסמין התעללות בילדים חוק המצלמות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד