י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

מנכ"ל מועצת יש"ע: "זה הזמן להקים עיר חרדית חדשה בשומרון"

"אנשים בבני ברק גרים במחסנים וגם מודיעין עילית וביתר עילית מלאות", אמר המנכ"ל שילה אדלר רק עיר חרדית חדשה במערב השומרון תיתן מענה אמיתי למצוקת הדיור"

מנכ"ל מועצת יש"ע: "זה הזמן להקים עיר חרדית חדשה בשומרון"



את הדברים אמר בוועידה הארצית לבנייה בים המלח והרחיב על התכנית הממשלתית להגדלת גוש דן בעוד 40% מן הצד המזרחי • צפו





"כל מי שמכיר את הציבור החרדי יודע כמה סבל הוא עובר בנושא הדיור. בבני ברק אנשים גרים במחסנים, וגם במודיעין עלית עם 80 אלף תושבים וביתר עלית עם 60 אלף תושבים, כבר אין מקום. ולכן הפתרון נמצא באזורים הללו במערב השומרון המכונים 'מזרח גוש דן', לפתח ולהקים עיר חרדית חדשה שתיתן מענה גדול לאוכלוסייה החרדית".

את הדברים אמר מנכ"ל מועצת יש"ע שילה אדלר, בפני הוועידה הארצית לבנייה פרטית והתיישבות 2018 שהתקיימה אתמול בים המלח, תחת הכותרת: האם מדינת תל אביב מחסלת את מדינת ישראל". בדיון שהתקיים סביב שולחן עגול על ההבדלים המגזריים בישראל, השתתפו יו"ר הקק"ל בני עטר, וראשי רשויות מכל הארץ: אלון דוידי משדרות, אלון שוסטר משער הנגב, שי חג'ג' ממרחבים, אלי מלכה מרמת הגולן, רון שני ממשגב, אריה כהן ממגילות ים המלח, וכאמור מנכ"ל מועצת יש"ע אשר הציג את תכנית "גוש דן המזרחי" המשותפת למועצת יש"ע ולמשרד השיכון.

"מזרח דוש דן - זו התכנית אשר תציל את תל אביב ואזור המרכז מקריסה שתגיע חלילה מגדילת האוכלוסייה", פתח שילה אדלר ואמר, "כבר היום תל אביב מובילה לרעה במקום הראשון בצפיפות איש לקמ"ר.

התוכנית פורצת דרך, צריך להפסיק להסתכל רק בקו האורך גדרה – חדרה, חייבים להסתכל ממזרח למערב. מתל אביב לאריאל. זהו המענה הנכון ביותר לעתידה של מדינת ישראל, הגדלת גוש דן בעוד 40% מן הצד המזרחי. זהו חלון הזדמנויות אופטימלי של ממשלה ימנית, ממשל אוהד ותומך בארצות הברית וחוסר פרטנר משווע בצד הפלסטיני. זוהי ההזדמנות למענה ציבורי רחב של עשרות אלפי יח"ד".

לדברי מנכ"ל מועצת יש"ע, התכנית הזו תיתן מענה של ממש לאוכלוסייה החרדית הסובלת ממצוקת דיור חריפה. "יהודה ושומרון ובקעת הירדן הינם 23% משטח מדינת ישראל, אשר חיים בה כבר כחצי מיליון תושבים, זהו הזמן להרחבה משמעותית ומשיכת גוש דן מזרחה – זהו המענה הנכון ביותר למשבר הדיור במדינת ישראל".

הדברים נאמרים רקע המהלכים שעושה הממשלה ושר השיכון יואב גלנט במסגרת תכנית "מזרח גוש דן" להתיישבות במערב השומרון. מדובר על קרקעות רחבות ידיים הגובלות בערים כפר סבא ופתח תקווה, ונחשבות למבוקשות מאד הן מבחינת מיקומן - דקות נסיעה בודדות מצומת מורשה והן מבחינה ביטחונית אסטרטגית, כאזורים גבוהים המשקיפים על מרכז הארץ ונתב"ג.

יצוין כי התכנית להקמת עיר חרדית באזור כבר מקודמות במרץ במסגרת פרויקט "דורות עילית" המתוכנן על קרקע פרטית וזוכה לגיבוי מלא מצד המועצה האזורית שומרון.

כזכור, רק לפי שבועיים הגיע שר השיכון גלנט, יח"ד עם ח"כ הרב יעקב אשר ונציגים חרדיים נוספים לסיור מיוחד בשטח "דורות עילית" ובעקבותיו אף הוקם צוות היגוי מטעם חברת התכנון כדי לקדם את המהלך מול אנשי משרד השיכון.

במהלך הסיור אמר השר גלנט: "מי שעומד כאן וראה את הנוף לא צריך להסביר לו את המשמעות של הקרבה לגוש גן ולכל ערי המרכז. אם יש דרך לשלב את האוכלוסייה החרדית במרחב הזה אני בהחלט בעד. בנוסף, אני רואה בזה צעד ראשון ואופרטיבי בהיקף גדול למימוש החזון של 'מזרח גוש דן'. ברמת הביצוע יש לנו עוד דרך לעשות ואני מקווה שיחד עם תכנון השטח נאיץ גם את האישורים בממשלה".
דורות עילית עיר חרדית חדשה מצוקת הדיור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד