י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

חוקרי תכנית הריאליטי כשלו - בית הדין הצליח

היכן שטובי החוקרים הפרטיים של תוכנית ריאליטי לאיתור נעדרים נכשלו, פיצח בית הדין בזמן קצר את התיק. בשבוע שעבר איתר אגף העגונות את הבעל והיום בצהריים ניתן הגט בשעה טובה בבית הדין הרבני

צילום: יוסי זמיר, פלאש 90
צילום: יוסי זמיר, פלאש 90



היכן שטובי החוקרים הפרטיים של תוכנית ריאליטי לאיתור נעדרים נכשלו, פיצח אגף העגונות של בתי הדין בזמן קצר את התיק כשהגט ניתן היום (שני) בתל אביב.
 
הטיפול בתיק עגינות קשה שהתנהל בבתי הדין הרבניים הופסק ונמסר לטיפול תוכנית טלוויזיה פופלארית לאיתור בני אדם שאבדו עקבותיהם תוך בקשה שאנשי מחלקת העגונות יסירו את ידיהם מהטיפול בתיק. לאחר סכום של 170 אלף שקל שהשקיעה מערכת התוכנית בניסיון לאתר את הבעל הנעלם – ההשקעה והמאמצים נחלו כישלון חרוץ. התיק חזר לבקשת האישה לחקירת אגף העגונות והאיש אותר תוך שבועות ספורים. והיום (שני) בצהריים ניתן הגט בבית הדין הרבני.
 
סיפור המעשה: בשנת 2012 היה זה דווקא הגבר שפתח תביעת גירושין בבית הדין הרבני בו טען כי אשתו "משליטה בבית טרור" מקללת, משפילה ואף מכה אותו. חודשים ספורים לאחר מכן לאחר שהאישה סרבה להתגרש, חזרו הצדדים לשלום בית. בשנת 2014 חל מפנה, והפעם האישה היא זו שפתחה תיק גירושין והודיעה לבית הדין כי הצדדים אינם חיים יחד מזה שמונה חודשים וכי היא מעוניינת להתגרש.
 
באוגוסט 2014 עזב הבעל את הארץ, לא הופיע לדיוני בית הדין ולמעשה נעלם. התיק הועבר לטיפול אגף העגונות. זמן קצר לאחר מכן הגיעה האישה לאגף כשהיא מלווה באישה חובשת שביס לפגישה בה דנו באפשרות להעביר את התיק לטיפול "חוקר פרטי מטעמם" שכן הם "אינם מרוצים מאופן הטיפול". מנהל האגף הסביר שהתיק נמצא בטיפולו רק כחודש וחצי אך הוא מכבד את רצונה להעביר את התיק לחוקר פרטי אחר ולבקשתם אף הבטיח להם כי במידה וירצו בעתיד להחזיר את התיק לטיפול האגף לא תהיה מניעה לכך.
 
בסוף 2016, התקשרו למנהל האגף שתי נשים שהציגו את עצמן כתחקירניות של ערוץ טלוויזיה המעוניינות לעשות כתבה בנושא עגינות, וביקשו להיפגש. לבקשתן התקיימה פגישה, אך אופי השיחה העלה חשד אצל מנהל האגף כי אין מדובר בתחקיר כללי בנושא עגינות אלה בנושא תיק ספציפי שכבר אינו בטיפול האגף. כשהטיח בפניהן מנהל האגף את המידע הן הוכו בתדהמה והודו כי הן מייצגות תוכנית טלוויזיה פופולרית המבצעת חקירות לאיתור נעדרים. כמו כן הודו השתיים כי השיחה בה ביקשה האישה להעביר את הטיפול לחוקר פרטי מטעמה צולמה על ידם במצלמה נסתרת ללא רשותו ומגמתם הייתה להראות שבתי הדין אינם עושים את מלאכתם. בכוונתם היה לשכור חוקר פרטי לאתר את הבעל ולהסדיר את הגט ובכך להראות שאת מה שלא נעשה על ידי בית הדין נעשה בקלות באמצעות חוקרים פרטיים אחרים. אלא מסתבר שהתוכנית השתבשה ולמרות שהשקיעו בחברת חקירות יוקרתית סך של 170,000 ₪ לא הגיעו לשום תוצאה ולמעשה הם באו לפגישה כדי לבקש סיוע בהמשך החקירה.
 
מנהל האגף הודיע שהוא יהיה מוכן לקבל בחזרה את התיק לטיפולו למרות הכל, אולם התנה זאת בשני תנאים: התיק יטופל אך ורק על ידי האגף, והאגף יקבל דו"ח מפורט של כל מה שנעשה בתיק במהלך החקירה הפרטית. התחקירניות יצאו מן המשרד בלי להשיב תשובה. לאחר זמן פנתה האישה באמצעות נציגת אחד מארגוני הנשים לבית הדין הרבני הגדול וביקשה להתיר את נישואיה על בסיס טענת 'מקח טעות', לאחר ששמעו הדיינים את פרטי העניין הודיעו כי לאור נסיבות המקרה לא ניתן בתיק זה לבצע 'ביטול קידושין', והפנו את העניין לטיפולו של אגף העגונות בהנהלת בתי הדין הרבניים.
 
לפני כחודשיים אכן העבירה נציגת האישה את ההתחייבות הנדרשת ואת פרטי עבודת החוקר הפרטי, ובעקבות כך בשבוע שעבר איתר אגף העגונות את הבעל והיום בצהריים ניתן הגט בשעה טובה בבית הדין הרבני.
 
מנהל אגף העגונות בהנהלת בתי הדין הרבניים הרב אליהו מימון: "הנהלת בתי הדין הרבניים ואגף עגונות עושים ימים כלילות באמצעים שונים ובפעילות סזיפית סביב הגלובוס כדי להקל על סבלן של הנשים העגונות, חבל שלעיתים יש מי שמציג את עצמו כדואג לנשים אך פוגע בהן במסגרת האג'נדה הארגונית שלו".
בית הדין עגונה חוקרי ריאליטי גט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד