ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024

סקר 'בחדרי' קובע: חרדים כן מתחסנים

האם הורים חרדים מחסנים ילדים? מנתונים שפורסמו לפני מספר שנים על ידי משרד הבריאות עולה שיש ירידה בכמות החרדים שמחסנים, אבל נתוני סקר 'לובי נשי' הפתיעו עם תשובות אחרות

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90



סערת החיסונים שוטפת בימים האחרונים את הרשתות החברתיות ואת השיח התקשורתי כשסרטון דעה שעלה בשבוע שעבר וקרא להורים שלא לחסן את ילדיהם, הורד מהרשת בשל כעס גדול של הצופים.

בעקבות הסרטון ובמהלך השבוע האחרון עלתה שוב לדיון סוגית החיסונים, כשסרטוני תגובה ובהם מדברים מומחים לנושא, אימונולוגים ורופאים טענו כי הסכנות באי חיסון גוברות על הסכנות שבחיסונים וקראו לכל ההורים לחסן את ילדיהם. במקביל הוצגו גם טענות שתומכות בסרבנות לחיסונים וביניהם הורים שסיפרו על חיסונים שפגעו בילדיהם והביאו מחקרים שמוכיחים לטענתם את האמירה כי חיסונים גורמים לאוטיזם.

במגזר החרדי ברוך הילדים מתמודדות אמהות עם הצורך לחסן יותר ממגזרים אחרים. מסמך של משרד הבריאות משנת 2012 חשף כי דווקא במגזר החרדי יש לא מעט הורים שבוחרים שלא לחסן את ילדיהם.

תופעת ההורים שלא מחסנים זכתה לחיזוק כשלפני מספר שנים השתוללה בישראל מגפת שפעת מקסיקו וכשהרבנים נשאלו אם להתחסן או לא, ניתנה התשובה שעדיף שלא להתחסן שכן "נזקו עלול להיות רב על התועלת", כך לדברי הרבנים.

סקר 'לובי נשי' ב'בחדרי חרדים' שבחן את השאלה כמה אמהות חרדיות בוחרות לחסן את ילדיהן, העלה נתונים הפוכים לאלה שחשף מסמך משרד הבריאות. על פי תוצאות הסקר רוב מוחץ של 76 אחוזים מההורים החרדים מחסנים את ילדיהם. רק 8 אחוזים בלבד בוחרים שלא לחסן כלל ו-16 האחוזים הנותרים מחסנים בחיסונים מסוימים בלבד.
חיסונים מתנגדי חיסון משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד