י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

זעם על בחורי הישיבה ביציע: ''האבסורד שראינו זועק עד לשמים''

תופעת בחורי הישיבה היושבים ביציע הכנסת וצופים בדיוני המליאה, הגיעה אמש לשיא נקודת הרתיחה, שר לשעבר בממשלה, מתאר כיצד היה מתקומם כשראה אותם בהיותו ח"כ צעיר, "הייתי משתגע". מה חשב עליהם הרב שך ואיך שמים סוף לתופעה המבישה

בחורי ישיבה אמש ביציע. צילום: בחדרי חרדים
בחורי ישיבה אמש ביציע. צילום: בחדרי חרדים



"יצא לי אמש לשמוע שחברי כנסת חילונים השתלחו בבחורי ישיבה שישבו ביציע הכנסת, באומרם להם, 'חשבנו שאתם בישיבות מגנים עלינו בלימוד תורתכם, ואילו אתם כאן מתבטלים לנגד עיננו, אם כן כדאי שתשאו בנטל כמונו'", כך פותח השר לשעבר שלמה בניזרי את הראיון ל'בחדרי חרדים'.

השר לשעבר מצטרף לביקורת החריפה שנמתחה נגד אותם בחורי ישיבות היושבים עם כיפות שחורות וחולצות לבנות ביציע מליאת הכנסת וצופים בדיונים. הביקורת גאתה עוד יותר אמש במהלך הדיון שיקבע את עתיד גורלו של עולם התורה.

'בחדרי חרדים' אף הציג אמש תיעוד, בו נראה חבר הכנסת ינון אזולאי מש"ס מעיר לאותם בחורים על "חילול השם" ועל הנזק שהם עושים בהימצאותם שם.

"בדרך כלל, אני יוצא תמיד להגן בלהט על בני הישיבות המסולאים בפז, הממיתים את עצמם באוהלה של תורה". אומר בניזרי ומסביר, "אני מאמין, יודע, מבין, משוכנע ובטוח שהם הכח המגן האמיתי של עם ישראל. כל רגע שהם יושבים בישיבה ועיסוקם הוא תורה, אז הם מקדשים שם שמים, הן בעצם הלימוד והן בעצם ההתרסה נגד החומריות ותאוות העולם, "אותנו מעניין תורה ורק תורה". 

"אך כאשר תמונות אלה חוזרות על עצמן כבר עשרות שנים, עוד מימי חורפי כאשר הייתי חבר כנסת צעיר, הייתי פשוט "משתגע" מעצם הימצאותם של בני הישיבות במקום כזה", מספר בניזרי. 



בניזרי. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90צילום: בניזרי. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
בניזרי. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90


"כנראה שלבעלי תשובה כמוני ההסתכלות היא שונה ורגשית יותר, ומן הסתם גישתי נתפסת כמיושנת וחשוכה בעיני כמה מבני התורה המתקדמים עם רוח הזמן", תוהה השר לשעבר מש"ס.

וכאן הוא מגיע לנקודה הרגישה והמקוממת, "האבסורד שראינו אמש זועק עד לשמים. בדיוק בדיון העוסק בערך התורה מול שירות בצבא, כאשר נציגנו מסבירים לכולם למה אסור לפגוע בבני התורה, כמה חשוב הוא הלימוד המגן על עם ישראל, מה הם הקשיים המלווים את בן התורה מול מראות הפריצות בצבא - יושבים אותם בחורי ישיבה ביציע כאילו מכחישים את כל דברי הנואמים שבאים להגן עליהם. ממש מרפים את ידיהם של נציגנו בכנסת, וכן בכלל את עולם התורה".

בניזרי נזכר ומספר, "שמעתי מהרב בני רבינוביץ שהרב ש"ך היה מכנה אותם 'מויסרים'".

ויש לו גם פיתרון, "הדרך למנוע תופעה זו או לצמצמה היא: צריך להציף את הנושא לסדר היום הציבורי ולגנות את התופעה הזו בכל דרך. וכן שראשי הישיבות והמשגיחים יטפלו בנושא בחומרה רבה".

"כמו כן", מציע בניזרי, "על הסיעות והחכי"ם להפסיק לתת אישורי כניסה לבחורי ישיבה לכנסת. אומנם זה ימנע מהם להיכנס לכנסת אך לא ליציע, אך גם זה כבר משהו".

לסיום הוא אומר ל'בחדרי חרדים', "אני זועק את הדברים הללו מדם ליבי ומאהבת בני התורה והתורה, אך כאשר נעשים שיבושים מעין אלה - צריך לקום ולזעוק".
חוק הגיוס יציע הכנסת חילול השם בחורי ישיבה בכנסת שלמה בניזרי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 43 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד