י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

זכותם של בחורי ישיבה לשבת ביציע המליאה, תתפוצצו

הבוקר פורסמו ב'בחדרי' דבריו של השר לשעבר שלמה בניזרי שתקף בחריפות את בחורי הישיבות שישבו אמש ביציע מליאת הכנסת בעת הדיון על חוק הגיוס. יענקי פרבר עונה לבניזרי

זכותם של בחורי ישיבה לשבת ביציע המליאה, תתפוצצו
ל



אתמול, ישבו בחורי ישיבה ביציע הקהל בכנסת וצפו בהצבעה על חוג הגיוס. הבחורים חזרו אחר כך לישיבות שלהם ו"הספיקו" להתפלל שחרית במנין ולהיות בסדר א' הבוקר בישיבה.

במהלך ההצבעה התחרו ביניהם מספר עיתונאים חרדים ומספר "הוגי דעות", מי תוקף חזק יותר את הבחורים החרדים על "שהעזו" להגיע למליאה.

ואני שואל אתכם: מי החליט שלבחור ישיבה אסור להגיע למליאה? לבחורים צעירים חרדים מותר להיות בכנסת בדיוק כמו שמותר לחכי"ם החרדים להיות. החכי"ם הללו נמצאים שם מלכתחילה שבלכתחילה, בשיא ההוד וההדר. כל ח"כ חרדי מוקף באופן תמידי בעדת עיתונאים חרדים שמריירים לכל סקופ או הדלפה. בעיתונים המפלגתיים, יתד, המודיע, המבשר, המחנה החרדי, כולל שבועונים נוספים, שמות החכי"ם החרדיים נמרחים באותיות קידוש לבנה, ובמאמרים חוצבי להבות מסבירים הכתבים החרדיים - שעד לפני כמה שנים היו בדיוק כמו אותם בחורים במליאה - כי, "בהשתדלות ובמאמץ גדול, ובסיוע של עסקן אלמוני, בחסדי שמים הם הצליחו לסכל מזימה נוספת של מפלגה שרוצה לעקור את תורת ישראל, ושבסיעתא דשמיא הם ימשיכו להלחם בעד כל דבר שבקדושה".





העיתונים החרדים הפכו את החכי"ם החרדים ל"קדושים מעונים", לנביאים שמושיעים את העם היהודי. מה חשבו לעצמם עורכי העיתונים? שבחורים צעירים שקוראים את העיתון לא ירצו לצפות בפה פעור מתדהמה בגיבורי העל שלהם? בספיידרמן ובסופר מן שלהם?.

אתם הכותבים בעיתונים, אתם החכי"ם החרדיים נהנים מכל תשומת הלב, אתם תטיפו מוסר לבחורים צעירים?.

מי שמכיר קצת את הדור שלנו יודע שמצב הנשירה עגום מאד. בכל שנה נושרים מאות בחורים מעולם הישיבות. אז יש לנו כמה בחורים שהלכו לכנסת, אז מה? לשחק כדורגל בגן סאקר - זה יותר טוב? לשבת בטדי ולצפות במשחק - יותר טוב?

הרי בחורים צעירים שלא מסוגלים לשבת בישיבה, מחפשים כל היום תעסוקה. אנחנו בדור עם הסתר פנים בכל הנוגע לנוער נושר, ולכן חשוב לשמור על כל בחור ישיבה שיישאר במסגרת ישיבתית, כי המסגרת הזו מגינה עליו מלצאת לעולם אחר.

ההצבעה אמש הייתה נוגעת לחרדים ובגינה תקפו באפוזיציה את החרדים. אז מה קרה? הגיעו בחורים לצפות? מה רציתם שהם ילכו לקיוסק הסמוך לישיבה וישבו שם לצפות? הרי אם הם לא היו הולכים לכנסת - הם היו יושבים מול הטלוויזיה.

נכון. זה לא נראה טוב שהבחורים יושבים שם, אבל עדיף שישבו שם ערב אחד ויאגרו כוחות לחזור ללימוד, מאשר שיאסר עליהם להגיע לשם ואז הם יחפשו אלטרנטיבה אחרת.
בחורי ישיבות מליאה יציע חוק הגיוס חילול השם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 44 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד