ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

הנערים הדתיים ניסו לנצר את חבריהם לכיתה

ערב נוסף של 'שבת אחים' לניצולי כתות המיסיון בישראל, התקיים בשבוע האחרון • המאפיין הבולט הפעם: השתתפותם של כמה נערים, שבמשך שנתיים עמדו בקשר הדוק עם המיסיונרים ויצאו רק לאחרונה מהכת • ביד לאחים אמרו השבוע: "נמשיך להתמיד ולהגביר את הפרויקט המבורך הזה"

ניצול מכת מיסיונרית חוזר ברבים על דברי תורה שלמד בחברותא
ניצול מכת מיסיונרית חוזר ברבים על דברי תורה שלמד בחברותא

חמשה עשר יהודים שניצלו מכתות מיסיונריות והחלו להתקרב לתורה ולמצוות, התאספו ל'שבת אחים' - ערב מיוחד של התחזקות ביהדות שערך עבורם ארגון 'יד לאחים'. 

המאפיין הבולט של האירוע הנוכחי היה בהשתתפותם של שלושה נערים בגילאי 14 ו-15, מבתים דתיים שונים, שנפלו באמצעות הרשת המקוונת לכת המיסיונרית "היהודים המשיחיים". 

בשלושת המקרים היו אלו מחנכים בבית הספר הדתי בו הם לומדים, ששמו לב לוויכוחים שעורכים נערים אלו כל העת עם נערים בני גילם. כשהתעניינו במה מדובר, נחרדו המורים לשמוע כי אותם צעירים מנסים לשכנע את חבריהם להאמין באמונה הנוצרית, רח"ל. 

הרב יואב רובינסון מיד לאחים מספר: "המחנכים שהתקשרו אלינו למוקד החירום של יד לאחים, היו מזועזעים. משיחות שקיימו עם הנערים עלה כי כבר שנתיים ימים שהם נמצאים עמוק בתוככי האמונה הנוצרית. המחנכים סיפרו כי למרבה התדהמה הנערים ניסו לשכנע גם אותם בדרכם החדשה". 

עם קבלת המידע יצרתי קשר עם הורי הנערים שנדהמו לשמוע על הנושא. הם הבהירו כי זו הפעם הראשונה שהם שומעים על הקשר של ילדיהם עם המיסיון הנוצרי, והודיעו כי יעשו כל אשר נאמר להם על מנת להוציא את ילדיהם מציפורני המיסיון". 

"לאחר ששוחחתי עם ההורים", ממשיך הרב רובינסון, "פניתי לאותם נערים ולשמחתי הם הסכימו להיפגש באזור מגוריהם, כדי ללבן את הנושא". 

"הנערים היו שבויים עמוק בתוככי האמונה הנוצרית ורק לאחר שלושה מפגשים ממושכים שבהם הועמדו על טעותם, הם הסכימו לנתק כל קשר עם המיסיונרים ולהתחיל לחזור ליהדותם". 

הנערים הללו נמנו עם משתתפי הערב לניצולי כתות המיסיון. הערב החווייתי כלל לימוד משותף עם קבוצת בחורי ישיבה שנקראו למשימה. 

מי שנכנס למקום נדהם לראות את החברותות המשותפות לבחורים ולניצולי הכתות, כשהם צוללים יחד בהתלהבות לעומקן של סוגיות, כשכל אחד מהניצולים בוחר את הסוגיה אותה הוא מעדיף ללמוד מתוך רשימת נושאים שהוצעו לו. 

לאחר הלימוד המשותף הם ניגשו לסעוד יחד באולם סמוך. גולת הכותרת של הסעודה הייתה "כי הם חיינו". במהלכה נעמד כל אחד מהניצולים בתורו וחזר על נקודה מסוימת שנוגעת בחיי היום-יום, מתוך הלימוד בחברותא זה עתה. 

"המטרה הייתה לטעת בהם את הידיעה וההכרה שכל אחד שייך לתורה ושהתורה היא דרך חיים פרקטית ויומיומית עבור כל יהודי", אומר הרב חנוך גכטמן, מנהל המחלקה להצלה ממיסיון של יד לאחים. 

ביד לאחים סיכמו את הפרויקט המרגש ואמרו כי מיזם 'שבת אחים' פועל בהצלחה קרוב לשלוש שנים וכי התוצאות המבורכות שבעקבותיו מצביעות על חשיבותו. 

"נמשיך להתמיד ולהגביר את הפרויקט המבורך הזה, כדי לעזור לניצולי המיסיון לחזור לתורת ולעם ישראל". 

יד לאחים הצלת נפשות מסיונרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד