י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
נשק שלוף

טרור האש למרכז? בלונים חשודים אותרו

מספר מקרים בהם נמצאו בלונים חשודים בשטחי המועצה האזורית מטה יהודה עוררו חששות כי טרור הבלונים עושה את דרכו מיישובי עוטף עזה והדרום, פנימה לעבר מרכז הארץ

טרור האש למרכז? בלונים חשודים אותרו
בלון שאותר במטה יהודה צילום: המצלם

בימים האחרונים אירעו מספר מקרים בודדים בהם נמצאו בלונים חשודים בשטחי המועצה האזורית מטה יהודה, ששטחה משתרע מירושלים במזרח לכיוון השפלה במערב.

לאחד הבלונים שאותרו, נקשרה תמונת אשה עם לבוש ערבי, המחזיקה נשק בידה. בבדיקה שערך חבלן משטרתי לא נמצא חומר נפץ או תבערה מחובר לבלון.

הגם שאין בשלב זה כל מקום לדאגה, במועצה ביקשו להבהיר לתושבים בעקבות הגילוי המדאיג את כללי ההתנהגות בזמן מציאת חפץ חשוד, כפי שהפיצה משטרת ישראל על רקע בלוני הנפץ והתבערה בדרום.

על פי הכללים שהופצו, חפץ חשוד הנו חפץ מכל סוג שהוא - לרבות חבילה על כל צורותיה - שאין ודאות לגבי תוכנו, ושקיים חשד כי הוא מכיל מטען חבלה או חומר נפץ. חפץ ייחשב חשוד, כל עוד לא אומתו או הוזמו החשדות לגביו - על ידי חבלן משטרה בלבד.

טווח הבטיחות: רדיוס המרחק מחפץ חשוד, שממנו והלאה אין חשש סביר להיפגעות כתוצאה מהתפוצצות אפשרית. טווח הבטיחות בשטח בנוי עומד על 50 מטרים מאחורי מחסה ועל 100 מטרים אם אין מחסה. טווח הבטיחות בשטח פתוח - 150 מטר.

במידה ונתקלתם בבלון הנראה לכם חשוד, התרחקו ממנו, ודווחו למוקד 100 של משטרת ישראל.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד