ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
נפשו קשורה בנפשו

המשפיע הבטיח לאליהו ז"ל: "ניפגש בגן עדן"

בתוך השבעה על פטירתו של הבחור אליהו אדלר ז"ל מירושלים, נחשפת אישיותו המיוחדת ומסכת חייו הקשה, ללא אם ועם אב חולה | הקשר עם המשפיע שהיה כל עולמו והסתלק לבית עולמו לפני כחודש | וגם, היציאה לעבודה כדי לממן את שכר הלימוד בישיבה

המשפיע הבטיח לאליהו ז"ל: "ניפגש בגן עדן"
דוברות זקא

ביום ראשון השבוע, הובא למנוחות הבחור אליהו אדלר ז"ל, חמישה ימים לאחר שנכנס עם קיאק למים בחוף הרצליה, ולמרבה הצער טבע למוות.


כפי שדווח ב'בחדרי', אליהו ז"ל, היה תלמיד בישיבת 'אופק יהודי' בבירה. מסתבר כי משפחתו עוברת טלטלות רבות, אמו נפטרה לפני מספר שנים ואביו חולה מאוד. אליהו ז"ל גדל בבית מסורתי, והמנוח שביקש ללמוד תורה ולהתחזק, הגיע לישיבה.


הלימוד בישיבה כרוך בתשלום, ולכן אליהו ז"ל היה עובד בשעות הלילה, בעבר כדוור בדואר ולאחרונה במאפיית ויצמן בירושלים. מעבר לשעות העבודה, היה משקיע בהתקרבות לקדוש ברוך הוא, באמצעות תפילה ולימודים.


פרט מעניין נוסף שפורסם ב'קו עיתונות', המנוח ז"ל זכה לקרבה יתרה אצל המשפיע רבי קלמן גולדשמיט זצ"ל שנפטר לפני חודש, והשניים אף למדו יחד בחברותא. כמה ימים ימים לפני פטירתו, כך על פי הדיווח, התבטא אליהו ז"ל ואמר, כי חייו אינם חיים אם ר' קלמן יעזוב את העולם, ורבי קלמן ניסה לעודדו והבטיח לו "ניפגש בגן עדן". המשפיע היה מודע למסירות נפשו של אליהו ז"ל לדברים שבקדושה והקפדתו היתירה במצוות.


"חלק גדול מהמשבר של אליהו ז"ל בחודש האחרון, היה בעקבות פטירתו של מורו ורבו רבי קלמן זצ"ל", אמר ל'קו עיתונות' הרב מאיר מלכה, המנהל התורני של ישיבת 'אופק יהודי'. "נפשו הייתה קשורה בנפשו. אליהו היה חלק מהישיבה שלנו והישיבה הייתה לו כמו בית, בליל הסדר הוא היסב לבד בישיבה, משום שחשש שאצל קרובי משפחתו לא יוכל להדר במצוות החג. אמו נפטרה לפני מספר שנים ואביו חולה במחלה חשוכת מרפא והגיע להלוויה על כיסא גלגלים", הוסיף. "אני חושב על אופציות כיצד להנציח את זכרו, כי אם לא אנחנו איש לא יעשה זאת, הוא היה בודד ולבד בדרכו".


אברהם, הבעלים של מאפיית ויצמן, בה עבד אליהו ז"ל, אמר ל'קו עיתונות', כי מדובר בעובד הכי נאמן במפעל. "בפעם האחרונה כאשר קיבל משכורת ביקש לקבל פחות, בגלל שלדבריו אכל עוגות ומאפים במהלך החודש". "הייתי משאיר לו את המפתחות של המפעל בלב רגוע, כי ידעתי על נאמנותו המוחלטת והנדירה" סיכם הבוס בכאב.

אליהו אדלר טבע למוות רבי קלמן גולדשמיט מרינה הרצליה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד