י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
סוף לבירוקרטיה

גובשו המלצות מקלות למוסדות החרדים

הועדה לפישוט חסמים ובירוקרטיה במוסדות המוכש"ר והפטור הגישה את המלצותיה | סגן שר החינוך הרב פרוש: "אני מודה לשר החינוך בנט ולמנכ"ל המשרד אבוהב העושים הכל כדי להקל על המוסדות החרדים. ניכר שנעשתה על ידי הוועדה עבודה יסודית ומקצועית מאוד" | בהוראת השר, במסגרת ההמלצות שכבר מיושמות, למעלה מ-50% מהמוסדות קיבלו את תוקף רישיונותיהם ל-5 שנים

גובשו המלצות מקלות למוסדות החרדים
יעקב נחומי, פלאש 90

בתום ישיבות ודיונים אינטנסיביים שהתקיימו בשנה האחרונה בוועדת הרישוי, שהוקמה במשרד החינוך לפישוט חסמים ובירוקרטיה במוסדות המוכש"ר והפטור, סיימה הוועדה לגבש את המלצותיה והגישה את דו"ח הוועדה למנכ"ל משרד החינוך שמואל אבוהב.

הוועדה בראשה עמד עקיבא סלע, מנתה כעשרה נציגים מקצועיים מטעם משרדי הממשלה השונים ומוסדות החינוך המוכש"ר והפטור. במהלך התקופה האחרונה היא קיימה שבע ישיבות ארוכות ופוריות, במהלכן שמעה את חברי הועדה שתיארו את התהליכים לקבלת רישיונות.

בפני הוועדה הופיעו פקידים מהמשרד, נציגי הגופים, הבעלויות, הפיקוח החרדי, מנהלי מחלקות חינוך, נציג איגוד מנהלי הישיבות והמוסדות התורניים, נציגי מוסדות שונים, וכן יהושע טננהויז, רמ"ט סגן השר הרב פרוש. בפני הועדה הוגש נייר עמדה מקיף ע"י הרב שלמה ברילנט, מנכ"ל איגוד מנהלי הישיבות על כל סוגיית הרישוי.

במהלך הדיונים פרסמה הוועדה 'קול קורא' בעיתון, בה הוצע לכל מי שהיה לו עניין לפנות אליה ולהציג את עמדותיו וטענותיו בכל נושא שיטת מתן הרישוי.

בין הישיבות, נפגש יו"ר הוועדה עקיבא סלע, עם גורמים מתוך המשרד ומחוצה לו, זאת בכדי ללמוד ולייעל את מסקנות הביניים, בהן המשיכו ודנו חברי הוועדה.

בתום הדיונים והישיבות, חברי הוועדה החליפו ביניהם טיוטות לדו"ח הוועדה, עד שהגיעו לנוסח וגיבוש המלצות מוסכם, שנפרש על פני חוברת מפורטת, אותו כאמור, הגיש יו"ר הוועדה למנכ"ל המשרד שמואל אבוהב, במסגרת הישיבה המסכמת של הוועדה שהתקיימה במשרד החינוך.

בתוך כך, בעקבות החלטת שר החינוך ח"כ נפתלי בנט, ובעקבות המלצת הוועדה, משרד החינוך האריך השנה בשלב זה, לאלפי מוסדות את תוקף הרישיונות לתקופה של 5 שנים, וכבר לשנת הלימודים הבאה, קיבלו למעלה מ – 50% מוסדות את תוקף הרישיונות לחמש שנים. כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

המשמעות היא, שכל מוסד שיגיש בקשה לרישיון במועד, המשרד יעשה את כל המאמצים בכדי להנפיק לו רישיון. נושא הנפקת רישיון וחידושו הוא אחד הנושאים העיקריים שהעיקו על המוסדות בשל הצורך לחדש את הרישיון בכל שנה מחדש.

כזכור, כפי שדווח בעבר ב'בחדרי חרדים', הוועדה הוקמה בעקבות ההסכם הקואליציוני בין 'יהדות התורה' עם סיעת 'הליכוד', לנוכח טענות שהושמעו מצד מנהלי מוסדות, על כך שהקשיים המוטלים אל מפתנם הופכים את מלאכתם לקשה הרבה יותר.

נזכיר עוד, כי מלאכת הרכבת הוועדה הייתה סבוכה ועברה דיונים משפטיים רבים. גם לאחר שנרשמה הסכמה אודות חלק מהמועמדים שיאיישו את הוועדה, עדיין נותרו כמה שמות שנויים במחלוקת. סגן השר פרוש, פנה ליועץ המשפטי לממשלה ולאחר בדיקה מעמיקה קבעה המשנה ליועמ"ש דינה זילבר כי אין הצדקה לפסילת שמותיהם של המועמדים.

סגן שר החינוך מאיר פרוש אמר הבוקר בתגובה לסיום הסאגה: "אני מודה לשר החינוך נפתלי בנט ולמנכ"ל המשרד מר שמואל אבוהב על הירתמותו להקמת הועדה מיד שנכנס לתפקיד. ניכר שנעשתה כאן על ידי הוועדה עבודה יסודית ומקצועית מאוד. ראוי שההמלצות תיושמנה וירדו לרמת השטח".

עוד ציין סגן השר כי מיום כניסתו של השר נפתלי בנט, ניתנה הוראה על ידו במשרד לעשות ככל שאפשר בכדי להקל על מוסדות המוכש"ר והפטור, "ואכן ניתן לראות את השינוי הגדול שנעשה", אמר.

מנכ"ל משרד החינוך שמואל אבוהב אמר כי, "מעטות הוועדות שתוך כדי עבודתן כבר פועלות ליישום חלק מהמלצותיהן. בכוונתנו להמשיך ולשנות דברים ולהקל על מנהלי המוסדות בכל רבדי החינוך".

בתוך כך, הקים מנכ"ל המשרד צוות פנים משרדי, המורכב מסמנכ"לים, ראשי אגפים ואנשי מקצוע במשרד החינוך, שתפקידם יהיה, לעקוב אחרי יישום ההחלטות של הוועדה המקצועית, על מנת ליישם בשטח את המסקנות במהירות האפשרית.

משרד החינוך מוסדות פטור נפתלי בנט מאיר פרוש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד