י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
ממשיכים להשתלב

אחרי השופטת: חרדי נוסף הצהיר אמונים

חרדי תושב בני ברק מונה לתפקיד רשם בכיר • הבוקר הוא הצהיר אמונים בפני נשיא המדינה ראובן ריבלין

אחרי השופטת: חרדי נוסף הצהיר אמונים
רשם בכיר אבנר יפרח צילום: דוברות בתי המשפט

הבוקר (רביעי) התקיים טקס הצהרת אמונים במעונו של נשיא המדינה של 15 שופטים ורשמים חדשים. בין הכוכבים החדשים: אבנר יפרח, תושב בני ברק, בוגר ישיבות קדושות, אשר למד משפטים בקמפוס החרדי.

יפרח מונה לתפקיד רשם בכיר, ומעתה הוא יהיה מוסמך להכריע בבית המשפט בסכסוכים מסוימים בין צדדים, מה שצפוי לסלול לו את הדרך בהמשך לתפקיד הרם ולהגיע לכס השיפוט.

באירוע היום, הצהירו אמונים תשעה שופטות ושופטים ושישה רשמים בכירים ורשמות בכירות, לאחר שנבחרו לכהונתם על ידי הוועדה לבחירת שופטים בתהליך מיון והערכה יסודי.

לאחר שמונה לתפקיד, שרת המשפטים איילת שקד שעם כניסתה לתפקיד הבטיחה לקדם את מעמדם של החרדים במערכת המשפט, צייצה בטוויטר וכתבה "בהצלחה לרשם הבכיר אבנר יפרח שהתמנה היום, עוד רשם חרדי שאני בטוחה כי יתרום רבות למערכת המשפט", זאת לצד תמונה משותפת של שקד עם אבנר וילדיו, ששניים מהם משרתים בצבא.

עו"ד יוסף ויצמן, המשנה לראש לשכת עורכי הדין וראש סיעת אמונה במקצוע, אמר ל'בחדרי' כי "המינוי חשוב ופורץ דרך למינוים נוספים מהציבור החרדי לעולם המשפט שהיה עד לפני כמה שנים ללא אנשי מקצוע חרדים". עוד הוסיף עו"ד ויצמן, כמרצה בקמפוס החרדי באונו, כי "המינוי של בוגר הקמפוס החרדי מוכיח את החשיבות הרבה במוסדות האקדמיים אשר מהווים פתח למינויים בכירים במוסדות המדינה".

כזכור, לפני חמישה חודשים, התמנתה בוגרת 'בית יעקב' חוי טוקר לשופטת החרדית הראשונה בהיסטוריה של מדינת ישראל.

בחודש אוגוסט 2016, שרת המשפטים איילת שקד אמרה ל'בחדרי חרדים' כי תקדם מינוי שופטים חרדים באפליה מתקנת, לדבריה, "אפנה לנשיאת בית המשפט העליון מרים נאור כדי לקצר הליכים לחרדים שהגישו מועמדות להתמנות לתפקיד שופט, בסגנון אפליה מתקנת לחרדים בשרות המדינה". יחד עם זאת הוסיפה "אנחנו לא נמנה מישהו רק בגלל שהוא חרדי".

טוקר, נולדה באנגליה וגדלה בבני ברק כבת בכורה ל- 12 ילדים. אמה, הרבנית דבורה וואלף ואביה, הרב רפאל וואלף, שלמד בישיבת פוניבז' בבני ברק היה במשך כ-25 שנים נאמן ביתו ויד ימינו של הרב שך זצוק"ל, ומזה שנים פעיל באגודת "עזרה למרפא".

היא נשואה ליחזקאל טוקר, עורך דין וטוען רבני, בנו של הרב נחמן טוקר זצ"ל מראשי ישיבת "חברון" בגבעת מרדכי.

בתי המשפט איילת שקד אבנר יפרח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד