ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
חוק הגיוס

השליחות שהטיל רה"י על יו"ר 'אגודה'

בעיצומה של הסערה המתחדשת על הכותל הרפורמי, הגיע יו"ר אגודת ישראל בארה"ב, למעונו של ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין, שם שמע דברים נחרצים בנושא: "לרפורמים אין כל חלק בעם ישראל". לאחמ"כ עלה נושא חוק הגיוס החדש, וראש הישיבה הטיל על האורח שליחות לרבני ארה"ב

הנגיד ר' שלמה ורדיגר אצל ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין
הנגיד ר' שלמה ורדיגר אצל ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין צילום: עזרא טרבלסי

בעיצומה של הסערה המתחדשת על הכותל הרפורמי והתייחסות לנושא הרפורמים בישראל, הגיע יו"ר אגודת ישראל בארה"ב, הנגיד הרב שלמה ורדיגר, למעונו של ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין, שם שמע דברים נחרצים, הגרי"ג אמר ליו"ר אגו"י, כי צריך לדאוג שלא יהיה לרפורמים השפעה בתוך הקהילות היהודיות.

הרב ורדיגר סיפר על הפעילות שלו בארה"ב כנגד הרפורמים במסגרת ארגון "עם אחד", הפועל על ידי אגודת ישראל. הרב ורדיגר שטח בפני ראש הישיבה, את הלחץ הגדול שהרפורמים מפעילים על המדינה בישראל ושמע מראש הישיבה כי הפעילות במסגרת אגודת ישראל בארה"ב חשובה ונצרכת ופגישת יהודי הגולה עם ראש הממשלה נתניהו והלחץ על ידי יהדות הגדולה יכולה לסייע רבות וידגישו כי הם הנציגים האמיתיים של יהדות ארה"ב ולא הרפורמים.

ראש הישיבה דיבר בכאב על הסכנה של ההתבוללות שהגיעה בגלל הרפורמים. "זה מאבד חלקים גדולים מעם ישראל שמתחתנים עם גויים", אמר. הרב ורדיגר אמר לראש הישיבה כי בעקבות דברי החיזוק מראש הישיבה, עלה בדעתו לפתוח משרד בארץ ישראל שיפעל מטעם יהדות ארה"ב כמשקל נגד לרפורמים. "כמו שהם עושים - גם אנחנו נעבוד נגדם, ואז בע"ה גם נצליח". ראש הישיבה אמר בחריפות, "לרפורמים אין כל חלק בעם ישראל".

לאחמ"כ עלה נושא חוק הגיוס החדש כשהרב ורדיגר מבהיר, "אנחנו לא צריכים להתערב בנושא, אנחנו סומכים על דעתם של גדולי ישראל בארץ ישראל". הגרי"ג אמר לאורחו, "אנחנו מתפללים, "עד הנה עזרונו רחמיך", ומתפללים גם הלאה שהכל ימשיך להיות טוב. ובעזרת השם יהיה טוב וכולם יוכלו להמשיך ללמוד". ראש הישיבה אף אמר לו שיפנה בשמו לגדולי ישראל בארה"ב ויאמר להם בשמו שהם לא צריכים לדאוג ובעזרת השם הכל יהיה בסדר. "צריך לנהוג בתבונה ובצורה שקטה וכמו שהיה עד היום כך יהיה בע"ה הלאה", אמר הגרי"ג אדלשטיין, "מדובר בנושא שצריך לנהוג באחריות וכל דיבורים בנושא מזיקים, אתה יכול לומר להם שהם יראו שהכל יהיה בסדר".

הרב ורדיגר אמר לראש הישיבה שהוא ימלא את השליחות שהוא מקבל כאן ויעביר את הדברים לגדולי ישראל בארה"ב, ולעסקנים שקשורים לזה.

בסיום השיחה ברך ראש הישיבה את יו"ר אגודת ישראל הרב שלמה ורדיגר שיצליח בכל מעשי ידיו, וימשיך להביא תועלת לעם ישראל בפעולותיו נגד הרפורמים שזוממים לכלות את עם ישראל.

הרב ורדיגר, שהגיע לארץ לרגל שמחת הבר מצווה ל‎נכדו, המשיך לבית שר התורה הגר"ח קניבסקי - כשעמו הגר"י בש ראש ישיבת תורה תמימה בארה"ב וחברי המשלחת - ושם התקבל ב‎חמימות רבה ו‎קיבל את ברכתו לרגל השמחה‎‏.

כן הגיע ל‎מעונו של ראש ישיבת פוניבז' הגרב"ד פוברסקי, שם התנהלה שיחה ארוכה אודות יהודי ארה"ב, כ‎שיו"ר אגודת ישראל בארה"ב מתייעץ עם ראש הישיבה בנוגע למועד קיום ה"ירחי כלה" בשנה הבאה.

בנוסף, ביקר הרב ורדיגר בבתי האדמו"רים מבאיאן, רחמסטריווקא, תולדות אברהם יצחק והמקובל רבי גמליאל רבינוביץ.

רבי גרשון אדלשטיין הרב שלמה ורדיגר חוק הגיוס סכנת הרפורמים אגודת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד