י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
פרסום ראשון

המנהלים חוששים: יממה לפני - משרד האוצר מעכב שוב את תקציב הישיבות

האם תקציב הישיבות לא יגיע לידי מנהלי הישיבות? יממה לפני מועד ההעברה החודשית – תקציב הישיבות עדיין לא הועבר לאישור ועדת הכספים. יו"ר הוועדה ח"כ גפני: "מדובר בכספים שסוכם עליהם בהסכם הקואליציוני. אנחנו כל הזמן עם יד על הדופק בכדי לוודא שהכל יתבצע כפי שסוכם למען עולם התורה והישיבות"

המנהלים חוששים: יממה לפני - משרד האוצר מעכב שוב את תקציב הישיבות
היכל ישיבת חברון בגבעת מרדכי צילום: יוסי זמיר, פלאש 90

האם תקציב הישיבות לא יגיע לידי מנהלי הישיבות? יממה לפני מועד ההעברה החודשית – תקציב הישיבות עדיין לא הועבר לאישור ועדת הכספים.

התקציב - שהוגדל במהלך שנת 2017 באישור הממשלה כדי שתעריפו יעמוד כפי שהיה עד כה ולא יקוצץ - לא הגיע עד כה לאישור וועדת הכספים.

מדובר ב-50 מיליון ש"ח שאמורים לקבל את אישור ועדת הכספים מאז תחילת שנת 2018, אך כאמור, באופן תמוה מתעכב ולא הגיע לאישור הוועדה.

בכל חודש לקראת היום החמישי לחודש בו העברה של התקציב אמורה להתבצע, אגף התקציבים של משרד האוצר מעניק אישור חריג בכדי להעביר את התקציב כהרגלו.

אלא שהחודש, במשרד האוצר מסרבים להעניק את האישור החריג להעביר את הכסף, מה שמונע את העברת התקציב לעולם הישיבות.

כזכור, 'בחדרי חרדים' חשף כי במסגרת דרישת המפלגות החרדיות ליישם את ההסכם הקואליציוני במלואו, אושרה בישיבת הממשלה הצעת מחליטים לפיה, תקציב תמיכת המדינה לישיבות יעמוד על מיליארד ו-224 מיליון שקל.

מדובר בתוספת תקציבית של 52.5 מיליון שקל לשנה, בכל אחת מהשנים 2017 ו-2018, לתקציב המוסדות התורניים.

ההחלטה מתקנת את סעיף 10 בהחלטת הממשלה מדצמבר 2016, שקבעה שתקציב משרד החינוך לצורך תמיכה במוסדות תורניים יעמוד על 1,171.5 מיליון שקל, בכל אחת מהשנים 2017 ו-2018, ומעדכנת את תקציב התמיכה במוסדות התורניים לכל שנה לסך 1,224 מיליון שקל, זאת לנוכח העלייה במספרי התלמידים בסוף שנת 2016, דבר שהביא להורדת הערך הכספי של נקודה לתמיכת במוסדות.

כאמור, מדובר בהמשך לסיכום עם המפלגות החרדיות שערך הנקודה בתקציב הישיבות - יעמוד על 477 לנקודה, מה שמעניק לבחור הלומד בישיבה - נקודה אחת ולאברך כולל 1.8 – סך הכל 856.6 ₪ לחודש.

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני אמר ל"בחדרי חרדים" כי מדובר בכספים שסוכם עליהם בהסכם הקואליציוני. לדבריו, "המצב כיום בממשלה הוא שאנחנו כל הזמן עם יד על הדופק בכדי לוודא שהכל יתבצע כפי שסוכם למען עולם התורה והישיבות, ושלא יהיו טעויות. זהו תהליך שיגרתי שמתבצע כל הזמן, לבדוק אם חסר כסף והאם צריך לתקן טעויות".

תקציב הישיבות ועדת הכספים משה גפני העברת תקציבים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד