י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
בשנית בתוך שעות

בהלה: רעידת אדמה רבת עוצמה בעשרות מוקדים בכל רחבי הארץ

רעידת אדמה רבת עוצמה הורגשה בדקות האחרונות במוקדים רבים בכל רחבי הארץ • בשלב זה לא ידוע על נפגעים או על נזק • מדובר ברעש האדמה השני במספר היום, בתוך שעות ספורות בלבד • "ברחתי החוצה עם התינוק, פחדתי לחזור לתוך הבית, הפחד הרג אותי, כל הבית רעד"

בהלה: רעידת אדמה רבת עוצמה בעשרות מוקדים בכל רחבי הארץ
אילוסטרציה צילום: הדס פרוש, פלאש 90

 

רעידת אדמה רבת עוצמה, שלפי דיווחים ראשוניים נמדדה בדרגה של 4.3 בסולם ריכטר, הורגשה בדקות האחרונות במוקדים רבים ברחבי הארץ, וגרמה לבהלה רבה. בשלב זה לא ידוע על נפגעים או על נזק.

מדובר ברעידת האדמה השניה המורגשת בישראל בתוך שעות ספורות בלבד, כשהראשונה נמדדה בעצימות נמוכה משמעותית, באזור צפון הארץ בלבד.

"זה הרבה יותר חזק מהבוקר, נפל לי טיח מהתקרה, ברחתי החוצה עם הנכד התינוק, פחדתי לחזור לתוך הבית, הפחד הרג אותי, כל הבית רעד", צייצה רונית לוי מעפולה דקות לאחר הרעידה.

ממשטרת ישראל נמסר כי: "מוקד 100 של המשטרה הגיב לכ-120 שיחות בהקשר לזה ובהתאם שוגרו ניידות משטרה, אשר סרקו את השטח. לפי שעה אין דיווח על נזק או נפגעים וככל שיהיו עדכונים או הנחיות".

בין הערים והיישובים שבהם הורגשה הרעידה היו תל אביב, מלכיה, עפולה, צפת, נמרוד, יסוד המעלה, מעלות, יפתח, טירת הכרמל, צפת, נצרת עילית, עכו, מפרץ חיפה, חיפה, עמק זבולון, נהריה.

בכפר בלום נמדדו שני גלי רעידה חזקים במיוחד, והיא הורגשה גם במעיין ברוך, בקרית שמונה בעוצמה מוגברת, בקרית אתא, בקיבוץ עין המפרץ, ובשטחי המועצות-עמק הירדן, גלבוע, עמק יזרעאל, קיבוץ מזרע.

כמו כן נמסר כי הרעידה הורגשה גם בראש פינה, וכן באופן ארוך וחזק ביותר במרום גולן.

מהמכון הגיאופיסי נמסר כי: "בשעה 22:45 הורגשה רעידת אדמה קלה בעוצמה של 4.5 כ- 8 ק"מ צפון מזרחית לטבריה (בכנרת). הרעידה הורגשה באזור צפון הארץ. לא דווח על נזקים".

מאוחר יותר, כשעה לאחר חצות הלילה, דווח שוב כי הורגשה רעידת אדמה בחצור, ראש פינה, בית שאן ואף בטבריה, בעוצמה נמוכה משמעותית בהשוואה לקודמת.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד