י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
רישיונות ואחריות פלילית

לאחר הרצח המזוויע: רפורמה במעונות היום

שרי האוצר והרווחה, משה כחלון וחיים כץ, הגיעו להסכמה על קידום משותף של הצעת חוק שתחיל רפורמה במעונות הילדים, כאשר מפעילי מעון יחויבו ברישיון מיוחד ויוטלו סנקציות פליליות על מי שיעשה זאת ללא אישור

לאחר הרצח המזוויע: רפורמה במעונות היום
pixabay

עוברים למישור הפלילי: על מנת להילחם במכת ההתעללויות במעונות, שר האוצר ושר הרווחה יעלו להצבעה הצעת חוק נוספת שתחייב רישיון מיוחד להפעלת מעון ותטיל אחריות פלילית על מי שיפעיל מעון ללא רישיון.

שר האוצר, משה כחלון ושר העבודה והרווחה, חיים כץ סיכמו על קידום חוק להסדרת הפיקוח על מסגרות לגיל הרך. קידום הצעת החוק הזו מגיע לאחר הצעת חוק המחייבת התקנת מצלמות במעונות, בכדי להבטיח את ביטחונם של התינוקות חסרי הישע ולהחזיר את אמון ההורים במערכת.

הצעות החוק הללו באות בעקבות המקרים הקשים של התעללות בגני ילדים, שנחשפו לאחרונה. בין המקרים המצמררים ביותר היה מותה המוסרט של התינוקת יסמין וינטה, שנחנקה למוות לאחר שהוטחה על מזרון וכוסתה בשמיכה עד מעל לראשה.

הצעת החוק החדשה תחייב בעלים של מעון יום לפעוטות להוציא רישיון הפעלה, אשר יינתן על ידי הממונה על מעונות במשרד העבודה הרווחה והשירותים החברתיים. תוקפו של רישיון הפעלה יהיה לשנה, ולממונה הסמכות לחדשו לתקופות נוספות של שנתיים ולאחר מכן לתקופות נוספות של חמש שנים כל אחת.

ההסדר יקבע בנוסף הסדר פיקוח על התנאים במעונות, להבטחת שלומם וטובתם של הילדים. לצורך הבטחת הציות להוראות החוק לממונה על מעונות היום, יינתנו כלי אכיפה מנהליים, לצד סמכויות אכיפה וסמכויות הרתעה פליליות, כך שהפעלת מעון ללא רישיון תחשב עבירה פלילית.

חוק הפיקוח יגיע למימוש מלא בתוך שש שנים. החוק יחול תחילה על מעונות יום אשר שוהים בהם 28 פעוטות לפחות, לאחר מכן על מעונות שבהם 18 פעוטות לפחות, עד שבתום השנה השישית יחול החוק על כל מעון יום אשר שוהים בו שבעה פעוטות לפחות.

יסמין וינטה מעונות יום משה כחלון חיים כץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד