י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
עימות סוער בועדת הגיוס • צפו

נציג משרד הביטחון: שיכאב לישיבות בכיס; מקלב: אתה אנטישמי

חוק הגיוס החדש המוצע ממשיך לעורר סערה רבתי, כאשר היום נרשם עימות בועדה המכינה אותו להצבעות במליאה - בין נציג משרד הביטחון לנציג החרדי • "כמעט על כל מילה שנאמרת פה אנחנו לא מסכימים" • נציג הליכוד מעריך בשיחה עם 'בחדרי' את לוח הזמנים להעברת החוק

נציג משרד הביטחון: שיכאב לישיבות בכיס; מקלב: אתה אנטישמי
יונתן זינדל, פלאש 90

וועדת הגיוס התכנסה גם היום (חמישי) לדון בסעיפי חוק הגיוס המוצע, במטרה לסיים את הדיונים ולעבור להצבעות עד לסיום מושב הקיץ בעוד פחות משבועיים.

במהלך הדיון התעמת, כפי שניתן לראות גם בתיעוד שהגיע לידי 'בחדרי חרדים', חבר הוועדה החרדי חה"כ אורי מקלב, עם נציג משרד הביטחון, לאחר שעלה לשולחן סעיף הסנקציות הכלכליות המוצע בחוק.

נציג משרד הביטחון אמר בין דבריו: "אני רוצה שיכאב להם בכיס", בהתייחסות לסקנקציות הכלכליות לישיבות שלא יעמדו ב- 95% מיעדי הגיוס.

חבר הוועדה אורי מקלב נכנס בדבריו ואמר: "אתה אנטשימי, הישיבות לא יעודדו גיוס לעולם".

מוקדם יותר אמר חבר הוועדה אורי מקלב: "אנחנו נמצאים פה כדי לשמור על מעמדם של לומדי התורה, אני לא מתערב בדיון כיון שכעת הסעיפים הללו מדברים על בחורים שעוזבים את עולם התורה".

לדברי מקלב: "כמעט על כל מילה שנאמרת פה אנחנו לא מסכימים. אנו לא יכולים להסכים שיש אי שוויון בגיוס, כאשר יש מחסור גדול במספר לומדי התורה".

כזכור, 'בחדרי חרדים' דווח על עימות בתוך הסיעות החרדיות, לאחר שבסיעת אגדות ישראל מבקשים לדחות את ההכרעה הסופית על החוק בעוד חצי שנה לאחר הבחירות כדי להכניס חוק טוב יותר בהסכם הקואליציוני.

מנגד, בש"ס וב'דגל התורה' מסרבים להצעה, ומבקשים להגיע לסיכום ולסיים את חוק הגיוס - עוד במושב הנוכחי.

בליכוד מסרבים גם הם ליוזמה, מחשש יישאר במרכז השיח גם במערכת הבחירות ובהרכבת הממשלה הבאה.

חבר הוועדה, חבר הכנסת דוד ביטן מ'הליכוד' אמר בשיחה עם 'בחדרי חרדים', כי הוא: "לא חושב שאפשרי להצביע על החוק עד לסוף המושב - בעוד פחות משבועיים".

עם זאת, לדברי ביטן: "מכיוון שמדובר בחוק ממשלתי, ניתן יהיה לכנס את המליאה גם בפגרה כדי לאשר את החוק".

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד