י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"פעולה נחושה ואמיצה"

מטרת המבצע החריג של המוסד: שעון יד

המוסד, שבימים כתיקונם עוסק בנושא ביטחון בוערים, ערך לאחרונה מבצע מודיעיני חריג למדי, שבמסגרתו הצליח להניח את ידיו על שעון היד ששימש את המרגל האגדי אל כהן ז"ל

מטרת המבצע החריג של המוסד: שעון יד
שעון היד של אלי כהן

המוסד למודיעין ולתפקידים מיוחדים השיב לישראל את שעון היד של לוחם הארגון, המרגל אלי כהן ז"ל. השעון הושג במבצע מיוחד של המוסד, שאירע בתקופה האחרונה.

בטקס האזכרה השנתי שהתקיים לפני מספר שבועות לזכרו של אלי כהן, הציג ראש המוסד יוסי כהן לבני משפחתו של המרגל את שעון היד ששימש את אלי כהן בסוריה. השעון מוצג כיום במטה המוסד לאות ולזיכרון ללוחם האגדי, ובראש השנה יועבר השעון לחזקת המשפחה.

לאחר הוצאתו של אלי כהן להורג ב-18 במאי 1965, הוחזק שעון היד בידי מדינת אויב. עם השבתו של השעון לישראל בוצעו פעולות מחקריות ומודיעיניות שבסיומן נקבע חד-משמעית כי אכן מדובר בשעונו של אלי כהן.

ראש הממשלה בנימין נתניהו: "אני מברך את לוחמי המוסד על פעולה נחושה ואמיצה, שכל מטרתה היא להשיב לישראל זיכרון מלוחם גדול שתרם רבות לביטחון המדינה".

ראש המוסד יוסי כהן: "אנחנו זוכרים את אלי כהן ולא שוכחים. מורשתו, מורשת של מסירות, נחישות, אומץ לב ואהבת המולדת היא מורשתנו. אנחנו זוכרים ושומרים על קשר קרוב לאורך כל השנים גם עם משפחתו, נדיה וילדיו. השנה, בסיומו של מאמץ מבצעי, הצלחנו לאתר ולהביא ארצה את שעון היד של אלי כהן אותו ענד בסוריה עד היום בו נתפס. השעון היה חלק מדמותו המבצעית של אלי וחלק מזהותו הערבית הבדויה".

אלי כהן סוכן מוסד שעון יד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד