י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"ותן ברכה" | צפו

על הבמה בטהראן: הנערה היהודיה התפללה

נערה יהודיה באיראן התפללה על הבמה בטקס רשמי שנערך בבירת המדינה, לירידת גשם ברפובליקה האיסלמית הסובלת מבצורת. צפו בסרטון שהפך לוויראלי

על הבמה בטהראן: הנערה היהודיה התפללה
נערה יהודיה איראן

בשבוע שעבר אירוע בטהרן בירת איראן, שם מנהיגים דתיים ארגנו כנס בנושאי דתות שונות. לאירוע הגיעה נערה יהודיה יחד עם הוריה, שם קיבלה תעודת הערכה על הצטיינותה בלימודים. בהמשך האירוע הנערה בירכה את איראן שאלוקים יברך אותם עם גשם.

באירוע ישב נכדו של האייתוללה חומייני, מנהיג המהפכה האיראנית, הנערה עמדה לצידו והחמיאה לאיראן, ולמנהיגים של המשטר.

הנערה פתחה עם המילים המוכרות: "יָהּ רִבּון עָלַם וְעָלְמַיָּא אַנְתְּ הוּא מַלְכָּא מֶלֶךְ מַלְכַיָּא עובַד גְּבוּרְתָּךְ וְתִמְהַיָּא שְׁפַר קֳדָמָך לְהַחֲוָיָּא".

לאחר מכן היא המשיכה עם "ברך עלינו השם אלוקינו את השנה הזאת, ואת כל מיני תבואתה לטובה, ותן ברכה על פני האדמה". זאת, כשבין משפט אחד לשני, היא מתרגמת את המילים לפרסית, וכל החבורה מוחאת כפיים לנערה.

איראן מצויה בבצורת קשה. לרוב אזרחי המדינה אין מים נקיים לשתיה, ברחובות נערכות נגד המשטר, כשהמשטרה יורה אש חיה נגד המפגינים הדורשים שהמשטר יפסיק ךתת כסף לחמאס ולחזיבאללה ולמורדים החותים בתימן, ושישקיע את הכסף בטיפול במים שיהיו ראויים לשתיה.

הסרטון הפך לויראלי בעולם, בדיוק כמה ימים לפני שבכיר במשמרות המהפכה אמר שישראל גונבת לאיראן את העננים, והאשים את ישראל במזימה לפגוע באיראן על ידי גניבת המים של איראן.

כלכלת איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד