י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
חשיפת 'בחדרי'

הרב לאו למזכיר הממשלה: שינוי בכותל - רק באישור הרבנות הראשית

לאחר שהכנסת סללה את הדרך לקיום השיפוץ ברחבה הרפורמית בכותל המערבי, מזכיר הממשלה נפגש עם הרב הראשי לישראל הגר"ד לאו • כפי שנחשף ב'בחדרי', הפגישה התקיימה לאור סיכום בין דרעי ונתניהו

הרב לאו למזכיר הממשלה: שינוי בכותל - רק באישור הרבנות הראשית
הרב לאו עם מזכיר הממשלה צילום: באדיבות המצלם

לאחר שהכנסת סללה את הדרך לקיום השיפוץ ברחבה הרפורמית בכותל המערבי, לאחר שהעבירה את הסמכויות של ראשות הוועדה מהשרה מירי רגב לראש הממשלה נתניהו, מזכיר הממשלה נפגש היום (חמישי) עם הרב הראשי לישראל הגר"ד לאו.

הפגישה נערכה לאור סיכום בין נתניהו לשר אריה דרעי. מזכיר הממשלה צחי ברוורמן ונציג משרד רה״מ עו״ד רונן פרץ הגיעו ללשכתו של הרב הראשי לישראל הגר״ד לאו, להתייעצות בעניין העבודות המתוכננות ברחבת הכותל הדרומי.

במהלך הישיבה, בה השתתף גם עו"ד דורון טאובמן המייצג את עמדת הרבנות הראשית בבית המשפט העליון בנושא זה, הבהיר מזכיר הממשלה כי ממשלת ישראל אינה מעוניינת לבצע כל שינוי מהותי במצב הקיים ברחבת דוידסון, לאחר שמתווה הכותל בוטל. אך מכיוון שהמצב כיום אינו תואם את היתרי הבניה במקום ישנו צורך לבצע מספר התאמות בכדי להסדיר את המקום מבחינה חוקית ובטיחותית.

הרב הראשי הדגיש כי עמדתו, כפי שהציג אותה בעבר, לא השתנתה, והיא כי הכותל קדוש לכל אורכו, וזאת בהמשך למסורת הרבנות הראשית וועדת ההלכה שכללה בזמנו את מרנן הגרש״ז אוירבך, הגרי״ש אלישיב, הגר״ע יוסף ועוד אשר קבעו כי הכותל המערבי הינו קדוש בקדושת בית כנסת לכל אורכו.

עמדתו של הרב הראשי הינה כי גם על פי ההלכה וגם על פי החוק, המקום כפוף לרבנות הראשית ואין לבצע כל שינוי ללא אישור הרבנות הראשית.

בסיום המפגש סוכם כי מזכיר הממשלה יעביר לרב הראשי את המסמכים הנדרשים לבחינת מועצת הרבנות הראשית שתדון בנושא.

כזכור ביום ראשון היו אמורים חברי הממשלה להצביע על העברת הסמכויות בוועדה המיוחדת, אך לאור דרישת השר אריה דרעי שנחשפה ב'בחדרי חרדים', נדחתה ההצבעה לסיום צום י"ז בתמוז.

בנוסף, דרש דרעי כי ראש הממשלה יקיים התייעצות עם הרבנים הראשיים קודם כינוס הוועדה, ובהתאם לסיכום זה, כאמור, נפגש בשליחותו מזכיר הממשלה עם הרבנים הראשיים.

הכותל הרפורמי הרב דוד לאו צחי ברוורמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד