י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
הזמר הישראלי מפתיע

הזמר הישראלי מפתיע: הקיצוניות החילונית היא שמד

הזמר והיוצר קובי אוז תוקף בחריפות את ההדתה שמתרחשת לטענתו לא רק בבתי הספר הדתיים, אלא גם בבתי הספר החילוניים וגוזרת שמד על הציבור המסורתי

הזמר הישראלי מפתיע: הקיצוניות החילונית היא שמד
קובי אוז צילום: פלאש 90

הזמר והיוצר הישראלי קובי אוז, תוקף את ההקצנה החילונית שמתרחשת בבתי הספר הממלכתיים בשם ההתנגדות ל"הדתה" וטוען כי ההקצנה מונעת מתלמידים מסורתיים למצוא את מקומם בבתי הספר, כך בדברים שכתב בדף הפייסבוק שלו. 

בתגובה לפוסט שפורסם וטען כי בבתי הספר הדתיים מתרחשת הקצנה דתית הולכת וגוברת, כתב אוז כי בבתי הספר החילוניים קיימת מגמה הפוכה, שהופכת אותם ליותר חילוניים ופחות מחוברים ליהדות. "הבעיה שמול ההקצנה בבית הספר הדתיים, יש גם הקצנה הפוכה בבתי הספר החילוניים", כתב אוז בתגובתו.

ההקצנה, כך על פי אוז, מתבאת בין השאר בהתנגדות למה שמכונה "הדתה" והבעיתיות בהקצנה של שני הזרמים החינוכיים, הדתיים והחילונים, כל אחד בכיוון שלו, היא בכך שתלמידים המגיעים מבתים מסורתיים מגלים שהם לא מתאימים לאף זרם.

"זה סוג של גזירת שמד על המסורתיים", כתב הזמר והסביר: "עד עתה מצאו מקומם גם כאן וגם כאן ומעכשיו הם לא מסתדרים לא כאן ולא כאן".

"אם זה יהדות אני קודם כל בעד", כתב אוז בהמשך, "אחר כך אני ממיין מה נשאר ומה נשכח. הילדים שלי במקום לפגוש את ה"אחר" הדתי - הם האחר המסורתי מול חינוך "ליברלי מערבי", ימי הולדת בערב שישי, מורות עובדות ציבור עונות לוואטסאפים בשבת, מזכיר קצת חווית ברלין כזו".

הדתה זמר קיצוניות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד